Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
hahaha, klockrent Kave.
av riha
Appel, kan ju säga att det är rätt rejäl lutning på den backen, titta bara på "downhill" där man också ser att ena bakhjulet hänger fritt i luften halva backen ner. Tre hjuls drivning, hehehe
Användarvisningsbild
av Appel
riha skrev:Appel, kan ju säga att det är rätt rejäl lutning på den backen, titta bara på "downhill" där man också ser att ena bakhjulet hänger fritt i luften halva backen ner. Tre hjuls drivning, hehehe
Jo, jag såg det, riktigt häftigt!! Det måste ha varit lite kittlande i magen där!

Tyvärr så fegar jag nog med min bil, jag har forcerat några trottoarkanter som mest....
av bilgalen
Kave: Du som använder din XC70 på rätt sätt.

Vad tror du om att dra upp en båt på ett ställe där framhjulen på bilen står på gräs och bakhjulen i sand. Lutningen är ungefär som en vanlig byggd båtupptagningsramp? Båten väger ca 1,2 ton med tillkopplad trailer.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
bilgalen skrev:Kave: Du som använder din XC70 på rätt sätt.

Vad tror du om att dra upp en båt på ett ställe där framhjulen på bilen står på gräs och bakhjulen i sand. Lutningen är ungefär som en vanlig byggd båtupptagningsramp? Båten väger ca 1,2 ton med tillkopplad trailer.
Inga problem alls, jag drog upp 1,6-1,7 ton på en ramp med massor av rullgrus med V70 AWD. Min egen båt väger 2,1-2,2 ton och den har aldrig varit problem att dra upp på vanliga båtramper.
av bilgalen
VolvoB20 skrev:
bilgalen skrev:Kave: Du som använder din XC70 på rätt sätt.

Inga problem alls, jag drog upp 1,6-1,7 ton på en ramp med massor av rullgrus med V70 AWD. Min egen båt väger 2,1-2,2 ton och den har aldrig varit problem att dra upp på vanliga båtramper.
Det här är alltså ingen riktig byggd ramp utan ett naturligt "lämpligt" ställe att ta upp båten på. Men längst ner är det alltså sandstrand (där bakhjulen står).

Som jag skrev tidigare så testade jag i helgen med en Toyota Rav4 av nyare modell, det gick inte. Men den har ju någon slags viskokoppling om jag fattat rätt.

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]