Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Uppgradering tror jag kostar strax under 10K.

Tidur för värmaren är guld värd vintertid. Du ställer in den tid du planerar att åka så är bilen varm och skön tills dess att du ska åka. Funkar hur bra som helst och är nästan ett måste som sagt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ghiabi skrev:Ändring: La märke till att Volvo har släppt en ny D5 motor med lägre förbrukning, fler hästkrafter och bättre acceleration... känns väldigt idiotiskt att jag beställt den gamla motorn. Kommentera gärna även detta. :???:
Grymt bra klipp du gör. Med nya motorn, metallic och vinterdäck så landar bilen på nästan 400.000 tusen, för den mellanskillanden på 100.000 kan du köra jorden runt många varv innan du sparat in att nya motor drar någon droppe mindre.
av Amli
Ghiabi skrev:
Amli skrev:Uppgradering tror jag kostar strax under 10K.

Tidur för värmaren är guld värd vintertid. Du ställer in den tid du planerar att åka så är bilen varm och skön tills dess att du ska åka. Funkar hur bra som helst och är nästan ett måste som sagt.
Ok tack tack, skulle uppskatta om några lite till folk skulle kommentera och diskutera priset och D5 motorn.
Jag tror att priset är jättebra. Men å andra sidan kommer du nog få räkna att sälja den billigt då de allra flesta förmodligen åtminstone vill ha Momentum.
Ang. den "gamla" motorn finns det massor med trådar om. Generellt kan man väl säga lite att motorn är stark med bra vrid men vissa tycker den lever om lite väl mycket samt så är den lite törstig. Det sistnämnda är dock främst i kombination med automat.
av BMC
XC90_Executive skrev:VIll du ha bättre klipp i motorn så kan du köpa en uppgradering av Volvo snart. 210hk/460Nm! Då bör den göra 0-100 på ca 8,5s istället...

Jag tycker att du absolut ska köpa till tidur för värmaren. Så man kan ställa in tid när bilen ska vara varm och go. Brukar bara vara en mjukvara, så återförsäljaren kan nog ladda in den i efterhand.

Kort fråga: Var ifrån kommer uppgiften att Volvo kommer med en uppgradering till 210 hk/460nm.
Skulle vara oerhört intressant att veta. Eller är det bara spekulationer.....?
Tack på förhand.
av riha
BMC skrev:
XC90_Executive skrev:VIll du ha bättre klipp i motorn så kan du köpa en uppgradering av Volvo snart. 210hk/460Nm! Då bör den göra 0-100 på ca 8,5s istället...

Jag tycker att du absolut ska köpa till tidur för värmaren. Så man kan ställa in tid när bilen ska vara varm och go. Brukar bara vara en mjukvara, så återförsäljaren kan nog ladda in den i efterhand.

Kort fråga: Var ifrån kommer uppgiften att Volvo kommer med en uppgradering till 210 hk/460nm.
Skulle vara oerhört intressant att veta. Eller är det bara spekulationer.....?
Tack på förhand.

Se följande tråd där det diskuterats vilt och där bevis från återförsäljare med priser också har postats.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=39328
av Amli
Personligen skulle jag inte ha köpt en XC60 utan styling satsen. Alltså sidotrösklarna och de fejkade hasplåtarna fram och bak. Jag tycker dom gör extremt mycket på utseendet utvändigt på XC60. Självklart inget man egentligen behöver men det blir sååååå mycket snyggare ;-//
Vad kommer du att ha för fälgar på den?
av Amli
Ghiabi skrev: Hehe! Jag tycker faktiskt inte styling satsen passar XC60 faktiskt, hade jag fått chansen att få det gratis skulle jag faktiskt tacka nej :|
Jag kommer få fälgarna som följer med i original utrustningen, tror det är 17" Sergin eller? :)
Har dock inte fått reda på vad jag får för fälgar på mina vinterdäck, gissar på att det är samma.

/Ghiabi
Alla har vi olika smak :)
Skulle vara mycket förvånad om du fick samma fälg på vinterdäcken. Lär troligtvis vara 16" eller kanske rent av plåtfälgar om du har otur. Det skiljer kanska mycket i pris på 16" och 17" på vinterdäcken. Kan vara värt att kolla upp så du inte får en obehaglig överraskning ;-//
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]