Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mabraham
Härligt att höra!

Själv hämtar jag ut min bil på lördag - en V70II 2.5FT Summum med diverse extrautrustning. Bilen hade jag nog kunnat hämta redan igår men på grund av att det är en tjänstebil så är jag inte beredd att betala den extra kostnaden för att få bilen någon dag tidigare... (räcker ju med en dags användning i en månad för att förmånsbeskattas för hela månaden))

Jag är som ett litet barn dagarna innan julafton just nu :D
av psan
Halloj, en liten fråga från en novis på nybilsmarknaden. Är det ngn som har en aning om hur lång tid det brukar ta från att bilen har statusen "Nu byggs din Volvo V70", som den fick idag, tills den blir levererad. Är det en relevant tidsangivelse som står som prel datum, V24. eller kan man hoppas på ett tidigare datum tro? :???:
Man är som föregående inläggare säger som ett barn innan julafton hehe.
av jhenrikj
psan skrev:Halloj, en liten fråga från en novis på nybilsmarknaden. Är det ngn som har en aning om hur lång tid det brukar ta från att bilen har statusen "Nu byggs din Volvo V70", som den fick idag, tills den blir levererad. Är det en relevant tidsangivelse som står som prel datum, V24. eller kan man hoppas på ett tidigare datum tro? :???:
Man är som föregående inläggare säger som ett barn innan julafton hehe.
Min bil gick enligt hemsidan i produktion onsdag natt/ torsdag morgon och var hos handlaren torsdag kväll...så det kan gå undan.
av Buboss
Hej igen.

Hade julafton förra tisdagen, då jag var hämtade ut min nya V70 II Summum, My09. Det var länge sedan man kände sig som 12 år och väntade på "paket utlämningen". :lol:

Bilen skulle enligt hemsidan levereras vecka 19 och det stämde bra. Förvisso fanns bilen levererad till försäljaren redan under helgen mellan vecka 17 - 18, men p.g.a. Valborg, mm blev det inte leverans förrän först tisdag vecka 19.
Intressanta var att på hemsidan stod det att bilen "höll på att transporteras till återförsäljaren" under nästan 2 veckors tid, fast jag redan hade den hemma. :???:

Hur som helst är den hemma nu och jag är väldigt nöjd. Ännu gladare blev jag i fredags, då blombudet kom med en bukett med blommor och ett stort grattis till nya bilen, från återförsäljaren. Tänk så lite, som betyder så mycket för en kund. Kostnaden är försumbar för återförsäljaren, men skapar glädje hos mottagaren, ett smart drag.... :D

Räkna med att du får bilen allra senast utlovad vecka, troligtvis tidigare. Önskar dig lycka till med "paketöppningen"
av psan
Tackar! det skall bli riktigt roligt. Hoppas att man nu blir nöjd :D . Slog till med en v70 2,5FT summum My10 med driversupport, teknik och herrgårdsvagnspaket + lite till.
av jhenrikj
På tal om leveranstider så är volvo snabba på alla plan...fick i fredags ett brev om att min nybilsgaranti håller på att ta slut, jag har haft bilen i 14 veckor.....
av psan
Ja det var ju snabbt förståss :D . Men vad är det man säger, tiden bara rusar när man har kul hehe
av jhenrikj
psan skrev:Ja det var ju snabbt förståss :D . Men vad är det man säger, tiden bara rusar när man har kul hehe
Kul är bara förnamnet med 2,5FT motorn ;=) Jag har fortfarande ett fånigt leende på läpparna efter varje gång jag har kört bilen, och då har den ändå hunnit rulla 800 mil.
av psan
Känns riktigt bra idag! Status igår var att de byggde bilen och idag är den färdigbyggd samt att planerad leverans är tidigarelagd till V.22
av psan
Bilen är nu hos ÅF :D .Känns kanon, hämtar den onsdagen den 20/5. snabba ryck må jag säga vol:-) (RO)
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]