Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Glömde fråga om XC60 kommer tidigare, jag frågade bara om V70/XC70

Det är klart, kommer XC60 tidigare kan jag tänka mig att hoppa på en sådan istället. Men det verkar ju inte troligt.

Inte ens S80 D5 205 MY10 är ju prissatt ännu.
Winchester skrev:Fikk beskjed av den lokale Volvo forhandleren her i Norge,at lagrene av MY09 er slutt og at man kan begynne å bestille S80 og V70II i mai,med leveranse 6-8 uker senere.XC60 og XC70 kom senere på sommeren
Hur kan lagren av MY09 vara slut, man tillverkar ju knappt lagerbilar nuförtiden utan på kundbeställning. Beställer man nu så tillverkas ju en ny MY09 till beställaren.

Konstigt att din handlare har så olika besked mot min. Så han skulle alltså kunna leverera en V70 D5 205hk redan i Juni, det var ju underligt.

Varför kan inte volvo gå ut med information om vad som verklighen gäller, det är ju mer än ett halvår sedan man släppte nyheten om nya motorn, då borde det väl inte vara nägon hemlighet när man ska kunna köpa den.
MY 2009 tillverkas normalt fram tom vecka 19. From v20 blir det MY2010.
Det kan vara detta som medför att 2009 är slutsålda.
/greenbay
VolvoB20 skrev:
Winchester skrev:Fikk beskjed av den lokale Volvo forhandleren her i Norge,at lagrene av MY09 er slutt og at man kan begynne å bestille S80 og V70II i mai,med leveranse 6-8 uker senere.XC60 og XC70 kom senere på sommeren
Hur kan lagren av MY09 vara slut, man tillverkar ju knappt lagerbilar nuförtiden utan på kundbeställning. Beställer man nu så tillverkas ju en ny MY09 till beställaren.

Konstigt att din handlare har så olika besked mot min. Så han skulle alltså kunna leverera en V70 D5 205hk redan i Juni, det var ju underligt.

Varför kan inte volvo gå ut med information om vad som verklighen gäller, det är ju mer än ett halvår sedan man släppte nyheten om nya motorn, då borde det väl inte vara nägon hemlighet när man ska kunna köpa den.
Det var det han sa,men skal sjekke med en annen forhandler i nærheten. Forhandlerene fikk mer informasjon og prislister første uka etter påske. Man får sikkert bestillt en MY09,men han mente nok at hans lager var slutt.
Er selv interessert i ordentlig beskjed,da jeg selv vurderer en ny V70 II D5 205,skal sjekke det opp!
Winchester skrev:XC60 og XC70 kom senere på sommeren
Ok. Jag frågade ju inte efter V70II utan V70II AWD och XC70, verkar nästan som alla bilarna med AWD och 205 hk är sena då, d.v.s, XC60, XC70 och V70II AWD där det verkar vara september som de börjar tillverkas.

Väljer man en S80 eller V70II med FWD så kanske man kan få den mycket tidigare.
greenbay skrev:MY 2009 tillverkas normalt fram tom vecka 19. From v20 blir det MY2010.
/greenbay
Men jag får inte alls ihop denna information. Om man slutar tillverka alla bilar med Diesel och AWD MY09 vecka 19 och inte börjar tillverka dem som MY10 förrens vecka 35 innebär det ju ett stillestånde i leverenaseransern av Dieslar med AWD i nästan 4 månader (XC60,XC70,V70II AWD).

Kan det vara så ?:-/ ?:-/ ?:-/ Inte konstigt att Volvo säljer dåligt då. Men volvo kanske räknar med att det inte spelar någon roll då man mest planerar att sälja XC60,XC70,V70II som FWD bilar i framtiden. ??:-/

Ni som har lite insyn kanske kan räta ut frågeteckenen.
VolvoB20 skrev:
Ok. Jag frågade ju inte efter V70II utan V70II AWD och XC70, verkar nästan som alla bilarna med AWD och 205 hk är sena då, d.v.s, XC60, XC70 och V70II AWD där det verkar vara september som de börjar tillverkas.

greenbay skrev:MY 2009 tillverkas normalt fram tom vecka 19. From v20 blir det MY2010.
/greenbay
Men jag får inte alls ihop denna information. Om man slutar tillverka alla bilar med Diesel och AWD MY09 vecka 19 och inte börjar tillverka dem som MY10 förrens vecka 35 innebär det ju ett stillestånde i leverenaseransern av Dieslar med AWD i nästan 4 månader (XC60,XC70,V70II AWD).

Kan det vara så ?:-/ ?:-/ ?:-/ Inte konstigt att Volvo säljer dåligt då. Men volvo kanske räknar med att det inte spelar någon roll då man mest planerar att sälja XC60,XC70,V70II som FWD bilar i framtiden. ??:-/

Jag kan inte räta ut några frågetecken, men min handlare sade så sent som idag att XC60 MY09 är slutsåld.
Tomas L skrev:
VolvoB20 skrev:

/greenbay

Jag kan inte räta ut några frågetecken, men min handlare sade så sent som idag att XC60 MY09 är slutsåld.
Kan väl kanske vara som -05 då när jag beställde min D5 -06 185 i samband med premiären av den motorn. Tog man någon av de motorer som inte förändrades det året nämvärt tex 2.5T så fick man sin bil nästan direkt efter produktionen dragit igång av 06orna på våren (bilen jag kör nu är ju lev redan i maj tex), tog man istället nya D5 185 motorn fick man snällt vänta fram till hösten på produktion/leverans.

Men visst, jag hoppas ju att min återförsäljare har fått felaktigt information och de kan komma tidigare, men så länge ingen kan motbevisa honom så får jag väl lita på att han har tagit fram korrekt informationen till mig om att alla bilarna med D5 205 kombinerat med Haldex dröjer till Sep/Okt.
Beställde XC70 MY10 med nya D5:an i måndags, och på bilfirmans hemsida står det att de får den levererad 11/6. Ca 7 veckor plus lite tid för eftermontering. Låter lite för bra för att vara sant så jag tar det med en nypa salt...... Ger dock ett hum om vad man kan förvänta sig, det lär i alla fall inte vara dags för vinterdäcken innan den dyker upp! Någon annan som hört något annat och är uppdaterad på leveranstider MY10?
2010 är beställningsbara. Och la du in en beställning senast den 22/4 garanterade Volvo att din bil levereras innan semester. I Tacdis står det tidigast leverans 25/5 till den 31/5 på en beställd 2010 V70 II D5 Summum.
Så de första bilarna kommer senast i början av juni.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]