Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack mabraham för att du verifierade mina uppgifter :D

Man kan ju hoppas att vi får möjligheten att trimma vidare mot 260hk

Jag är rätt säker på att man inte kan byta fälgar till 17" eller 18", det krävs antagligen en registreringsbesiktning och en uppdatering från Volvo's sida mot myndigheterna, vilket jag inte tror att Volvo kommer att göra.

1:a April eller inte, ibland är verkligheten lika bra som dikten :D
Jo det stämer, några dieslar & även FT går att trimma hoss volvo, helt lagligt, då regbesiktning ingår & ala garantier gäller fortarande. (andra trimningar är ju olagliga, då man ej kan regbesiktiga !)
CarMan skrev:Jo det stämer, några dieslar & även FT går att trimma hoss volvo, helt lagligt, då regbesiktning ingår & ala garantier gäller fortarande. (andra trimningar är ju olagliga, då man ej kan regbesiktiga !)
Vilka dieslar är det som går att trimma hos Volvo?
Vilka effekter och vridmoment pratar vi om?
Finns det några prisindikationer?
Nimbus19 skrev:Tack mabraham för att du verifierade mina uppgifter :D

Man kan ju hoppas att vi får möjligheten att trimma vidare mot 260hk

Jag är rätt säker på att man inte kan byta fälgar till 17" eller 18", det krävs antagligen en registreringsbesiktning och en uppdatering från Volvo's sida mot myndigheterna, vilket jag inte tror att Volvo kommer att göra.

1:a April eller inte, ibland är verkligheten lika bra som dikten :D
De som köper en ny 2.5FT med uppdaterade motorn borde väl dock kunna välja till 17"-fälgar? Jag förstår om det kan bli trixigt om man väljer att uppdatera sin 2.5FT av MY09 men för de som köper nytt borde det väl inte vara något problem? Bilen klarar ju av kraven med 17"..
ztaffans skrev:
CarMan skrev:Jo det stämer, några dieslar & även FT går att trimma hoss volvo, helt lagligt, då regbesiktning ingår & ala garantier gäller fortarande. (andra trimningar är ju olagliga, då man ej kan regbesiktiga !)
Jag har inte alla info än.

men det berör nya V70II (inte de äldre bilarna)
jag vet inte allt, men vet att 2,4D (163hk) går att uppdatera till 185hk400Nm
CarMan skrev:
ztaffans skrev:

Skriv gärna vidare om du får mer info.
Vilken underbar logik Volvo har. Först så stryper de 2.5 liters motorn till 200Hk. Sedan så kommer de på "gröna" tankar och tar fram en 2.5 liter FT, sedan så fixar de trim till denna FT..... Snacka om att vara en vindflöjel....... :roll:
VolvoBM skrev:Vilken underbar logik Volvo har. Först så stryper de 2.5 liters motorn till 200Hk. Sedan så kommer de på "gröna" tankar och tar fram en 2.5 liter FT, sedan så fixar de trim till denna FT..... Snacka om att vara en vindflöjel....... :roll:
Det är kunderna som får "skylla sig själva". I dagens läge gäller det att vara "på" vad det gäller utveckling så man får sålt några bilar!
CarMan skrev:
ztaffans skrev:

Trevligt gäller det även 2.0D??

/Henrik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]