Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns en funktion som ventilerar kupe´n automatiskt, men jag vet inte vid vilken utrustningsnivå den ingår, kanske den redan finns med i den bil du tänker beställa.

greenbay
Har haft tygklädsel i 100000 mil och den är ju mest komfortabel både sommar och vinter. Senaste bilarna ( xc90 och nu xc70, totalt 20000 mil) har jag haft läder. Skeptisk i början. Men fullt ok på sommaren, lite kyligare första minuterna på vintern. Men aldrig haft bekymmer med "kladdighet" på sommaren. Så trots heta somrar lär jag ta läder nästa gång igen, utan ventilation. IR-dämpande rutor hjälper mer när du kör i solhetta. När du parkerat blir bilen varm till slut oavsett beläggning. Men alla dessa tillbehör är mer för ökenkörning än oss i norden. Lycka till :)
Jag tycker du gör helt rätt om du väljer ventilerade säten. Det är riktigt jäkla skönt när man åker längre sträckor eller att man bara kliver in i bilen en riktigt varm dag, du kommer verkligen att uppskatta att stolarna känns svala på nån sekund bara. Man kan även höja temperaturen i kupén om man använder stolsventilationen, vilket är smart då mina barn oftast tyckt det blir för kallt bak i kupen, (jag vill ha rejält svalt) fläktarna i stolarna gör att man känner sig betydligt mera sval än annars.

När det gäller IR så har jag själv det, men jag skulle inte rekommendera det som väl använda pengar, för det är det inte. Ett annat problem är om du använder laser/radarvanare så reduceras varningsträckan nästan ner till 0 meter!

Ventilerade säten - Ja!
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]