av VolvoB20 - ons 18 mar 2009, 12:24
- ons 18 mar 2009, 12:24
#270352
Bor inte själv i stockholm men har några frågor till.
När tycker ni att det är bra att använda ACC då? Eftersom jag inte bor i Stockholm försöker jag hålla mer än 3 sekunders lucka för att:
-Slippa stenskott
-Slippa stänk och skitsprut på rutan.
-Utnyttja luckan till att hålla jämnare fart jämfört för bilen framför som kör ryckigt och knyckigt.
När brukar ni låsa på bilen framför, vilka lägen känns det vettig/bra?
En fråga till är ACC snabbare i reaktionen än föraren? ACC har ju kortare reaktionstid än föraren, men ACC reagerar ju på att bilen framför faktiskt saktar av och det tar ju ett ögonblick. Föraren kan ju reagera på bromsljusen på bilen framför som tänds redan när föraren lägger foten på pedalen, sen kan det ju ta en stund till föraren trycker till hårt på pedalen.
En fråga till, kan man dra upp styrkan på radarn frammåt så att den tex blockerar kameraskåpens radar?
När tycker ni att det är bra att använda ACC då? Eftersom jag inte bor i Stockholm försöker jag hålla mer än 3 sekunders lucka för att:
-Slippa stenskott
-Slippa stänk och skitsprut på rutan.
-Utnyttja luckan till att hålla jämnare fart jämfört för bilen framför som kör ryckigt och knyckigt.
När brukar ni låsa på bilen framför, vilka lägen känns det vettig/bra?
En fråga till är ACC snabbare i reaktionen än föraren? ACC har ju kortare reaktionstid än föraren, men ACC reagerar ju på att bilen framför faktiskt saktar av och det tar ju ett ögonblick. Föraren kan ju reagera på bromsljusen på bilen framför som tänds redan när föraren lägger foten på pedalen, sen kan det ju ta en stund till föraren trycker till hårt på pedalen.
En fråga till, kan man dra upp styrkan på radarn frammåt så att den tex blockerar kameraskåpens radar?
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.