Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mabraham
Speedlink skrev:Var har du sett detta, att man kan optimera sin 09a för en billig penning? Har letat efter info och det enda jag hittat är den som visar på ökad prestanda i MY10. Att det skulle gå att uppdatera befintliga motorer vore mycket bra, med var kommer den infon egentligen ifrån?
Några olika personer har hintat om detta. Det är bara att läsa lite olika trådar, dock inget konfirmerat ännu.
av mabraham
s6025t skrev:Det är en ny växellåda på M66D F2A på MY10 mot M66W på MY09 så de är nog mer än bara mjukvara som är ändrat för o få ner förbrukningen
EDIT: Jag snackade mycket goja... så jag tog bort mitt svammel.
Senast redigerad av 1 mabraham, redigerad totalt 0 gånger.
av Speedlink
mabraham skrev:
Speedlink skrev:Var har du sett detta, att man kan optimera sin 09a för en billig penning? Har letat efter info och det enda jag hittat är den som visar på ökad prestanda i MY10. Att det skulle gå att uppdatera befintliga motorer vore mycket bra, med var kommer den infon egentligen ifrån?
Några olika personer har hintat om detta. Det är bara att läsa lite olika trådar, dock inget konfirmerat ännu.
Jo jag har sett de trådarna. Verkar ju dock mer som önsketänkade än fakta. Vi får hålla tummarna och vänta :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Vad finns det mer för nyheter på MY10? Lite info, bitte 8)
av Anders01
Sorry, men jag hittar inte heller den tråden...någon som kan hjälpa lite, så att man (som förmodligen siste man här) lär sig vad för nytt som händer iom MY10 på V70? Ju fler detaljer dessto bättre... :D
av JHg
av Anders01
Tackar! Det får väl sägas vara än bättre med fil direkt från källan än en tråd!

Kul med sportstolarna. Skrev själv till Volvo för ca ett år sedan om att jag inte kunde tänkta mig att byta från min V70N (med "Sportstolar") så länge inte en bättre stol erbjöds. Jag tror väl knappast att man bara har lyssnat på mig, men kanske har man iallafall hjälp till i rätt riktning.

Någon som vet om sportstolarna är i två toner, eller hela stolen i samma färg? Det syns lite dåligt på Volvo's site.

Till det allra intressantaste (för oss som funderar på begagnat); hur många av MY10 bilarna med läderklädsel säljs med dessa nya sportstolar?
av JHg
De är enfärgade. Jag provkörde 2st V70 MY10 när jag beställde min nya bil (2.5FT och D5). En hade ljus läderklädsel och den andra mörk, båda med sportstolarna och de var enfärgade.
Användarvisningsbild
av AndersP
JHg skrev:De är enfärgade. Jag provkörde 2st V70 MY10 när jag beställde min nya bil (2.5FT och D5). En hade ljus läderklädsel och den andra mörk, båda med sportstolarna och de var enfärgade.
en :D Jag har beställt en MY10 2.4D aut Summum med sportstolar

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]

Bränslytryckgivare

Ska kolla efter jobbet vad felkoden är.

Hittade problemet de va Tändmodulen som sp&ou[…]

Av ditt inlägg kan man tro att du tittar p&ar[…]