Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj!
Vi beställde en fabriksny V70 2,5 ft, med allt det du pratar om utan teknikpaketet och herrgårdspkt, vi la till drag . Vi fick ge 294 listpris nästan 360, man väntar lite nu kan man säga, men fick se att den är färdigbygd så nu väntar vi på leverans :D
Med dessa jätterabatter tycker jag du ska lägga till driversupport - ACC är underbart :P
gumssan skrev:Halloj!
Vi beställde en fabriksny V70 2,5 ft, med allt det du pratar om utan teknikpaketet och herrgårdspkt, vi la till drag . Vi fick ge 294 listpris nästan 360, man väntar lite nu kan man säga, men fick se att den är färdigbygd så nu väntar vi på leverans :D
Intressant!
Med det i åtanke så är den stora frågan som ni med erfarenhet kanske kan svara på:
Ska jag utgå från kampanjpriset eller originallistpriset då jag räknar med rabatten?

Om jag utgår från kampanjprisbilen plus tillbehör så hamnar jag på ca 343.000 SEK med Biliast listpriser
Utgår jag från Volvos konfigurator hamnar jag på ca 380.000 SEK.

Vissa nämner 15-17% rabatt.
Tar jag 15% från 343.000 SEK hamnar jag på ca 291.500 SEK.
Tar jag 15% från 380.000 SEK hamnar jag på ca 323.000 SEK.

Var tror ni att jag skulle kunna hamna i slutpris på denna pris med kampanjpris i dessa tider etc etc om ni betänker att det lägsta budet jag fått hittills är 312.000 SEK?
av poseidon mån 09 mar 2009, 22:02

Vinterdäck är ju bra att ha, men det skall du ju ta utanför tjänstebilsköpet så det inte läggs på förmånsvärdet.

Vår firma har 11% på ny bil. 100% på metallic samt 30% på vinterdäck å 15% på lokalt monterade tillbehör så som drag etc.

Drag är ju oxå bra, men samma sak där. Köp sen.

Tyg/gummi mattor även till bagagerummet brukar det ju bjudas på.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej

Det jag menade med att jag tog allt på förmånsvärdet va att har lagt allt på förmånsvärdet i hela tjänstebilsköpet med tillbehör det blir inte så stor skilnad om man bakar in dragkrok, vinterdäck,mm.
Om man går in i skatteverkets sida för bilförmån och ange urmycket extrautrusning man har. i mitt fall så var det några hundralappar i skillnad.
Men så klart ju dyrare bil man har destå mer på verkas ju förmånsvärdet jag menar om bilenslistpris är 380000
då kanske man ska köpa dragkrok, vinterdäck mm separat och montera dit det senar för att få ett lägre förmånsvärde

Du som tjänstebilförare blir ju ditt förmånsvärde vad bilen skulle ha kostat ordnarie pris + extra utrustning
den som blir glad om du får en bra rabatt är ju din arbetsgivare som lägger ut pengar på bil köpet ju.

M.v.h

Ewiw
Skatteverkets listor är för bilmodellen, t.ex. en V70 II 2,5FT Summum som har ett förmånsvärde på 42 700 kr, eller 3 558 kr per månad. Rabatt på bilen ger inte lägre förmånsvärde precis som Tomas skrev. Vill man ha lägre förmånsvärde är det därför "bättre" att åf tar bort kostnaden för tillbehör etc istället för att rabattera grundpriset.
Guligan skrev:Skatteverkets listor är för bilmodellen, t.ex. en V70 II 2,5FT Summum som har ett förmånsvärde på 42 700 kr, eller 3 558 kr per månad. Rabatt på bilen ger inte lägre förmånsvärde precis som Tomas skrev. Vill man ha lägre förmånsvärde är det därför "bättre" att åf tar bort kostnaden för tillbehör etc istället för att rabattera grundpriset.
Kan åf "ta bort" kostnaden för tillbehören dvs nolla dem så att jag inte behöver ta upp dem för förmånsbeskattning?
Det skulle förstås vara jättebra för mig då förmånsvärdet sänks.
Det går att "nolla" utrustning mot rabatt om ÅF är lite kreativ. Men detta är naturligtvis inte tillåtet enligt skatteverket...
Jensen skrev:Det är ganska enkelt att lägga "OBS"
eftermonterade tillbehör på en separat
faktura.
Då kommer dom ej att läggas in
på förmånsvärdet.
Är det nå´n som har nå´t exempel på ovan nämnda rabattering vid köp av förmånsbil?

Kan man till exempel ha kinetic på papperet men momentum i verkligheten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]