Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
tunnis skrev:Vart får man tag på Nebula 18" ?
Letade runt i höstas utan att få napp coh nu är det ju snart dags å beställa nya sommarpukor.
Och vart hittar man MEGA Spokera de var ju asschysta :twisted:
Kolla på blocket.se tex. hos denna handlare..

http://www.blocket.se/vi/20116581.htm?ca=1_8_s

Eller...

http://shop.textalk.se/se/shopwindow.ph ... ndow=94358

//Henrik
Användarvisningsbild
av Maximilian
Det blev 19 tummare till slut efter många sömnlösa nätter. Detta för att bilens komfort blev lidande med 20 tummare. Jag vill behålla den sköna gången Four-C chassit kan erbjuda i comfort-läget och det gick inte med 30 profilen. Nu blev det BBS CK 8,5x19 med 255/35 R19 Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Tror nog jag blir ganska ensam med dessa, som tur är.

Bild
Ändrade bildstoleken som var på tok för stor. /~Kalle~

Passade även på att beställa ett rostfritt avgas från Ferrita för att få lite skönare sång och fylla ut hålen i kofångaren bättre än originalrören.

Hjul och avgas kommer att monteras i nästa vecka, bilder kommer upp på garaget för den som är nyfiken :-O)

/C
av tunnis
Låter spännande med Ferrita blås - vad blev det för modell? pris?
Lägg gärna upp bilder och kommentera ljudskillnaden är det är på plats.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
VENATOR CHROMED är det bästa Volvos originalfälg till V70 ; S80, speciellt live.
Har ett extra set som jag vill sälja billigt. Nypris 40.000.
Det finns en annons här på jagrullar, samt på blocket...

MVH
Användarvisningsbild
av Maximilian
tunnis skrev:Låter spännande med Ferrita blås - vad blev det för modell? pris?
Lägg gärna upp bilder och kommentera ljudskillnaden är det är på plats.
Finns det flera modeller? :wink: jag återkommer om rapport när sakerna är på plats. Förhoppningsvis kommer fälgarna på idag och däckverkstaden har tid.

Bilder kommer....

/C
av Amli
GATUPLAN skrev:VENATOR CHROMED är det bästa Volvos originalfälg till V70 ; S80, speciellt live.
Har ett extra set som jag vill sälja billigt. Nypris 40.000.
Det finns en annons här på jagrullar, samt på blocket...

MVH
Håller med om att Venator är riktigt snygg, dock ej i Chromed. Personligen tycker jag det går bort med kromade fälgar, speciellt på en Volvo. Kanske på en fet amerikansk truck men dom bilarna går så ruggiga så det kvittar ;-//
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Själv hade jag mycket fördummar mot kromade fälgar, och det har jag fortfarande, men när jag såg Venator Krom så ändrade jag min uppfattning ang dessa iaf.
Jag tycker att Venator Krom inte kan jämföras med amerikanska kromfälgar vilka är klumpiga, smaklösa kan vara ganska bläää. Venator är diskretare, elegantare och lyfter upp en Volvo på rätt sätt. Tidlösa är de också i designen, så jag tycker inte att de ”går ut”.
Trotts att mina sitter på en välutrustad S80 V8 så stirrar folk på dem och beundrar. Jag har också sett en V70II med dessa fälgar och det var klockrent.
Jag tänkte först spara ett set till vinterhjul eftersom vi tycker så mycket om dem, MEN det är kanske inte så bra ide att ha kromfälgar på vintertid. Så jag bestämde mig att sälja ett set i stället.
M V H
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]