Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jhenrikj skrev:
ztaffans skrev:
Tror inte de registreringsbesiktar varje enskild bil nu längre.
Vad jag förstår så typbesiktas en V70II 2,4D och ska godkännas, de som sedan tillverkas kräver bara intyg från Volvo att den motsvarar den typbesiktade bilen.
Jag är ute på lite halvdjupt vatten här och är inte stensäker på att det är så det går till.
Lite märkligt att de tar ut 400:- i besiktningsavgift på en ny bil om den inte behöver besiktigas....men vad gör väl inte en bilhandlare för att tjäna pengar idag ;=)
Det är inte så att du har dragkrok på den :wink:
AndS skrev:
jhenrikj skrev:
ztaffans skrev:
Tror inte de registreringsbesiktar varje enskild bil nu längre.
Vad jag förstår så typbesiktas en V70II 2,4D och ska godkännas, de som sedan tillverkas kräver bara intyg från Volvo att den motsvarar den typbesiktade bilen.
Jag är ute på lite halvdjupt vatten här och är inte stensäker på att det är så det går till.
Lite märkligt att de tar ut 400:- i besiktningsavgift på en ny bil om den inte behöver besiktigas....men vad gör väl inte en bilhandlare för att tjäna pengar idag ;=)
Det är inte så att du har dragkrok på den :wink:
Jo jag tänkte i de banorna oxå....men besiktningskostnad tillkom alltid oavsett mina tillval sa min säljare...men han var väl bara sur för att jag blåst honom på vinsten på bilen ;=)

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]