Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
ontop skrev:Jo det är en uppdatering som jag skall ta vid nästa service.
Fasiken.. varför visste jag inte om detta när jag hade inne den på service förra veckan :(
Hej!
Jag verkar ha samma problem som många andra i denna tråd!
MEN, nu skulle jag behöva information om HUR jag ska montera av den???
Jag fastnade vid det läge att plastkåpan, på insidan av bakluckan, inte gick
att få av... Då jag inte vill ta i alldeles för mycket och riskera att göra sönder
något så vänder jag mig nu hit och undrar om någon kan ge bra tips!!!
av ontop
Min torkare har fastnat ett par gånger till men fortfarande efter fyra demonteringar har det bara gått åt två clips. Plastkåpan runt rutan sitter som bara den men den lossnar om man börjar med att köra in fingrarna mellan plåten och plasten där torxskruven satt. När den väl är av är det bara att rycka bort luckinredningen, samma visa här den sitter hårt men det är bara att köra in fingrarna och dra i ett clips åt gången. Väl inne är motorn lätt att plocka av. Min visade sig senare kärva i ändläget, det löstes genom att pilla söder "växellådan" och slipa ner sista kuggen på leden. Sedan dess har den fungerat felfritt.
lackskon17 skrev:Titta på kabelhärvan som går i vänster gångjärn. Där hade kablarna skaft hål på och gått av.
En rejäl bump! :) Man får hoppas problemet är löst såhär 10 år senare.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]