Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
om det är så att volvo upptäcker att man har problem med en ditalj, typ denna bränslemätare. så vill volvo givetvis lösa problemet. för att göra deta måste man undersöka orsaken & sen rätta till felet.

om det är fel på 1 bräsnlemätare så är det säkert en tilfällighet & man kan köpa en ny.
men har vi fel på 100 bränslemätare så är risken stor att en ny har samma fel, så det är bättre att låta volvo hitta felet.
(eftersom det är volvo som står för garantin så är det dom som bestämmer, dom vill inte betala för byte av bränslemätare 2ggr)
Användarvisningsbild
av petkas
håller med carman till 100%,pratade med min mekanikern så sent som i fredags, som sa att dom hade hittad ett 10 tal bilar bara i länet som har samma problem,han hade skickad nån slags förfrågan till göteborg angående just detta felet,så jag kommer att ha kvar tiden till verkstan men om dom inte kommer på vad det är så får vi ta och skuta upp detta.så det är helt onödigt att börja riva o byta delar om man inte vet vad det är för fel,det är både kunden o företaget som tjänar på det,det enda som är tråkigt i detta fall är att dom släpper genom bilarna till försäljning fast dom vet att felet existerar,god jul allihopa :D
Användarvisningsbild
av petkas
äntligen har volvo kommit på vad det är som orsakar att bränslemätaren krånglar(säker kan man aldrig vara),vid monteringen så har dom lämnad tankgivaren i fel läge,så att när det är en viss mängd bensin i tanken(ca 10-20L) så hamnar den i fel läge,nu ska jag in med bilen den 13/1 o får den fixad,enligt mekanikern så måste han ta ner tanken för att kunna göra det,skulle ta ca 2 timmar,han skulle fixa en till innan det är dax för min(det är bra då hinner han experimentera med den) :D
av swm
Det var både bra och deprimerande att hitta det här inlägget. Äntligen vet jag vad som är felet på min V70 2.5FT som var och varannan gång vägrar att visa att jag tankat.

Det blir till att ring och boka tid och gissa vart. Jo Karlskoga! :cry:
petkas skrev:hämtade ut min nya v70 2.5tf i dag,allting var bra tills jag åkte o tankade bilen,slänger i 55l bensin o åker i väg då märker jag att bränslemätaren står på samma ställe,startar om bilen o nollställer färd datorn men ingenting hjälper,då tar jag och ringer försäljaren och berättar vad det är som har hänt,han i sin tur kontaktar mekanikern som ringer mig nästan omgående och säger att det finns några till som har samma problem,enligt honom så vet dom inte vad det kan vara och att dom skulle ta reda på det o sen återkomma för att boka en tid för att åtgärda felet,så jag undrar om det är nån annan som har haft samma fel på sin,man blir så irriterad för att sånt här kan hända på en ny bil,det ska också sägas att försäljaren lovade mig full tank som kompensation :evil:
55L bensin :shock: ??????????? Du menar väl E85? :wink:
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]