Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vålvå skrev:Lås bilen med nyckeln som i gammla dagar (den som är instucken i fjärrkontrollen) ,innan du gör det så tryck ner knappen vid rutan på dörren som strular.
Bra tips! Då går det iaf att låsa (bara införskaffa låsolja då, som i gamla dagar). Bara instegsbelysningen man vill släcka under färd kvar då...
Har själv fått motsatt problem.
Barnlåset i ena dörren har hängt sig, så min 8-åriga dotter kan inte öppna sin dörr från insidan. Gissa om hon saknar vår förra bil :twisted:
Har dock hellre en dörr som inte går att öpnna än en HEL BIL som inte går att låsa :roll:
Då var det dax igen!
-5grader höger bakdörr vill inte låsa, innerbelysningen lyser.
Vi har handlat och skall göra ett ytterligare ärende, hur låser man bilen?
Vi tar fram nyckeln ur fjärrkontrollen, trycker ner knappen då låser man bara förarsidan.
Om vi trycker ner alla knappar och låser med nyckel är bilen låst, men inte bagaget?
Hur skall man göra med värdesaker i bilen när man inte kan larma och låsa?
Tur att man har garanti och skall lämna in bilen!
Kommentarer?
//Froggen
av Amli
Otroligt frustrerande!
Jag hade bilen stående ute inatt utan att sätta på värmaren eller någonting. Det var -16 hela natten och inga problem när jag skulle öppna och starta.
av Psyko
Kan inte se i er text att ni haft bilarna inlämnade för detta ??

OM ni inte haft dom iinlämnade ser jag ingen anledning till att gnälla.
För att få felet avhjälpt måste bilen in på verkstad, det lagas inte av att gnälla på
ett Forum på nätet.
Självklart skall bilarna in på reparation. Det tråkiga är att volvo säger att det inte finns något problem. Och fortfarande så handlar denna tråd om hur man låser och larmar. Fortfarande har ingen någon lösning, eller?
av Psyko
Froggen skrev:Självklart skall bilarna in på reparation. Det tråkiga är att volvo säger att det inte finns något problem. Och fortfarande så handlar denna tråd om hur man låser och larmar. Fortfarande har ingen någon lösning, eller?
VEM säger att det inte finns en lösning ?
Du har ju inte lämnat in bilen och gett dom en chans
Psyko skrev:Kan inte se i er text att ni haft bilarna inlämnade för detta ??

OM ni inte haft dom iinlämnade ser jag ingen anledning till att gnälla.
För att få felet avhjälpt måste bilen in på verkstad, det lagas inte av att gnälla på
ett Forum på nätet.
Min har varit inne på verkstaden två gånger för samma dörr, nu verkar det dock funka. Hoppas det fortsätter så.
av riha
att det verkar vara så stor skillnad också på bilar och bilar.

Har själv en XC70 MY09 och har inte haft ett enda problem med någon av dörrarna eller larm. senaste 3 dagarna har det varit runt -7 till -10 här nere i skåne och inga problem.
Nu har bilen varit inlämnad och dom åtgärdade dörrlåsen för att förhindra att bilen inte går att låsa.
Följande åtgärder gjordes
36030 symtombaserad felsökning mek1
varnar för höger bakdörr ej stängd, uppträder vid kall väderlek
99547 låsenhet bakre sidodörr uppsmörjning enl. TJ17645
rep enl TJ17645, uppsmörjning av hö-vä bakdörrar.
1161761 fett

Är det någon som vet vad detta innebär?
Verkar har markerats i låset, om man tittar upp i kistan, med grön märkpenna två gröna "duttar"

//Froggen

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]