Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Får jag bara fråga hur in helsike ni lyckas få ner en lastbilspumps munstycke i en prosonbil utan att stå o hålla det en bit ovanför påfyllningsröret? De pumpar vi tankar från på statoil som är till för lastbilar har mycket grövre munstycke.

En annan sak jag irriterar mig ofta på är att nästan alla dieselhandtag jag får fatt på läcker. Jag påtalar ofta detta eftersom det inte är speciellt kul att få på sig. Hanskar har man ju som regel med sig när man tankar lastbil men inte när man tankar sin egen personbil.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har du provat att lyfta upp handtaget samtidigt som du försikitgt försöker få det lite längre in i tankningsröret? Inte våld, utan bara att lyfta samtidigt som du trycker i den.

Ja, jag vet. Är man på bra humör kan man missuppfatta mitt inlägg kraftigt. :wink:
av Bowsnow
Lastbilspump...antar att det var det jag tankade på med tanke på att det var vid Stigscenter i Göteborg.
En pump vid sidan av som en lastbil stod och tankade på (slangen var väldigt lång kan tilläggas) eftersom jag hade bråttom och några av personbilspumparna var ur funktion och den som var ledig var upptagen.
Kan ju tilläggas att min tank aldrig blivt fulltankad så fort!
av krippa
Jag brukar alltid köra med lastbilspump när jag tankar. Ibland trycker jag på personbilsknappen när det börjar bli fullt för säkerthets skull, men det har alltid fungerat att fylla helt även med lastbilspump.
av riha
Det hela beror ju på hur man fyller upp tanken.
Efter första klicket så ksall man ju inte trycka in handtaget fullt igen, då forsar det på igen, klickar och skvätter.
Man skall sakta trycka in handtaget och låta det komma ut i en långsammare takt helt enkelt, oavsett personbils- eller lastbilspumpen.
Användarvisningsbild
av Nexus6
Har faktiskt haft exakt samma problem som ztaffans, har dock kommit till slutsatsen att det måste vara pumpberoende eftersom det bara händer på en av pumparna hemmavid, men har aldrig märkt det på något annat ställe.

Det är fruktansvärt irriterande om man råkar stå precis vid tankluckan och helt plötsligt så hör man att nåt gurglar till och man tror man är i en tysk naturfilm med hemska spår på brallorna...
av ztaffans
Har tankat igen och provade en annan pump denna gång. Gick bra, klarade mig undan duschen denna gång :D
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]