Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
bylle skrev: Min bil är en MY08 och jag har beställt USB/iPod-interfacet i samband med bilorder. Jag är inte säker på vad som gäller på en MY09 där USB är standard på HP-ljudet.
Är du säker på detta? Vi fick betala extra för USB och Ipod interface på våra 09'or.
Användarvisningsbild
av bylle
kave skrev:
bylle skrev: Min bil är en MY08 och jag har beställt USB/iPod-interfacet i samband med bilorder. Jag är inte säker på vad som gäller på en MY09 där USB är standard på HP-ljudet.
Är du säker på detta? Vi fick betala extra för USB och Ipod interface på våra 09'or.
Se denna länk;
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... efault.htm

Verkar vara 08W46 som är brytvecka.
Hej allihop!! Har själv bytt bil nyligen & är besviken på interfacen, dom påstod att
den skulle synka i hop med en Ipod osv.... Men jag tycker att funktionen att "skrolla söka" visst inte
ingick när dom "tänkte" till & gjorde reklam för något som inte fungerar fullt ut.
mvh Håkan Toller
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:
Jok3r skrev:I HP till XC60 ingår USB/AUX ingång. Är det då automatiskt Ipod support?? Finns nämligen inte som tillval..
ja, pluggar du in din iPod-kabel så ska det funka.
Jag har Premium Sound i min XC60, men det är samma anslutning, jag har jackat in min iPod och det fungerar utan problem, det står iPod i displayen så stereon förstår att det är en iPod ansluten. Dock så måste du ha en synkkabel extra om du inte skall komma ihåg att ta med kabeln mellan dator och bil.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Lika dant i min V50a. När jag beställde bilen valde jag till ipod interface för de 10 000kr man fick i tillbehör. När bilen kom fanns redan ipod interfacet i, vilket jag kom på och tog kontakt med volvo o frågade om jag hade pengar tillgogo så att säga. De kollade med verkstan om det stämmde det jag sa och idag fick jag reda på att jag har 7500kr att ta ut i tillbehör för. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av bylle
Om man har USB/iPod-interface i en MY08 (dvs med två kablar), finns det då någon mjukvaruuppdatering som gör att man kan köra iPod/iPhone via USB-kabel istället för via iPod-anslutningen?

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]