Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrks
Hej .

Inga problem att istallera, dock kommer du inte kunna köra den aktiva sub-woofern via pioneern. orginalsteget sitter under passagerarstolen, och jag rekommenderar monteringskablaget som jag köpte från Pioneer. Strömmen tog jag med en liten strömtjuv på en kabel.

Jag har en monteringsanvisning för allt gällande steget och detta i volvon. kanske är enklast om jag mailar den till dig??

I övrigt köpte jag brodits monteringsfäste som täcker latsen för varningsblinkers.

I övrigt så lossade jag på mittpanelen (med radioknappar o allt) som sitter med några skruv i bakkant och sen två snäppen i cd-inkastet. sen får man lyfta på ramen runt växelspaken för att komma åt två till. sen går den att ta bort. jag borrade ett litet hål upptill i plasten bakom denna panel så jag kunde lägga in kabeln mellan dessa paneler och ner.

sen placerade jag steget bakom handskfacket. där finns ett perfekt utrymme att lägga den i.

gällande lister och clips så drar man listerna rakt ut. det sitter clips på baksidan och det är väl i princip bara två lister att ta bort. den mot mittkonsolen och den framför på passagerarsidan.

rörigt. men det var faktiskt ganska lätt. jag fick montera detta på min kollegas bil också så man fick lite träning... men gick rätt snabbt.

Lycka till... fråga om det är nåt och återkom gärna med mail om du vill ha anvisningen..

Mvh
Mrks
av Tartryffel
Lyfter den här tråden lite (och plockar förhoppningsvis mängder av pluspoäng för sökningen :) ).
Vilka mått är det egentligen som går att sätta i fram- och bakdörrarna på V70 II? Förstår inte riktigt om det bara är 6.5 och 5.25 som funkar. Jag hade trott på 6 tum runt om (kit fram, koaxialer bak). Funkar det?

Min kommande bil har sämsta paketet (Performance) så jag är förstås jättesugen på att byta. Visst går det lika bra att byta där som på High Performance?

Mrks - hur stort var ditt steg fysiskt? Funderar på om även mitt kommer att rymmas bakom handskfacket.
av Hovig
Som nybliven ägare av en V70 med Perf. ljudpaketet undrar jag om någon vänlig skäl kan hjälpa mig med följande frågor.
- Går det att byta dörr högtalarna bara genom att ta bort gallret eller ska hela dörr klädseln bort?
- Är det verkligen 6,5tum högtalare både fram och bak?
- Hur tar man bort gallren / dörr klädseln?
- Hur kan man byta diskant högtalaren?
- Hur stor är orginal diskanten?
- Hur kommer jag enklast åt kablarna som går ut från stereon? Vilka peneler ska plockas bort och hur? Tanken är att skarva utgående signal till högtalarna och skicka in den till ett externt slutsteg.
- Eftersom bagageytrymmet behövs helt och hållet, och passagerarsätet fram är upptagen av en barnstol, har jag tänkt montera en liten baslåda med en Pioneer TS-SW841D, och slutsteget i benutrymmet fram under hadskfacket. Vad tror proffsen om detta?
av Helsinki86
Kanske för sent men iaf:
Hovig skrev:- Går det att byta dörr högtalarna bara genom att ta bort gallret eller ska hela dörr klädseln bort?
Hela klädseln ska bort.
Hovig skrev:- Är det verkligen 6,5tum högtalare både fram och bak?
Fram säkert och jag tror att också bak.
Hovig skrev:- Hur tar man bort gallren / dörr klädseln?
Under hantagen finns en platta (ca. 10x3 cm) och under den två x torx.
Hovig skrev:- Hur kan man byta diskant högtalaren?
Hovig skrev:- Hur stor är orginal diskanten?
Kan inte byta som det finns ingen diskant =)

Kolla också bilderna på:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24419.45
och post #51 där.

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]