Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Ang. fönsterhissen så har jag också haft det. Men det har föesvunnit. Kankse någon uppdatering som verkstaden har gjort? De har tankat ner ny mjukvara i bilen minst en gång vad jag vet. Men den har varit inne totalt 5 gånger för div. saker.

//Henrik
av Arne
Volvos kvalité börjar man att ifrågasätta. Bilarna blir dyrare, men grejorna sämre. Volvo får nog börja se upp om man vill fortsätta att kalla sig för premiumvagn. De har väl skruvat dit en massa Forddelar i stället. Jag såg i en tidning att Volvo låg på 40 plats då det gällde nöjda kunder, och det är inte bra.
av TomZaj
Hej,
Hade problem med larm, oljud från framdörrarna vid körning och att fönster vände halvägs. Allting fixade Bilia vid ett verkstadsbesök det var för ett halvår sen, har inte haft några bekymmer efter det besöket.
av riha
Funk skrev:
riha skrev:Det jag dock fortfarande har problem med är att mina sidospeglar inte kan vinklas ner vid backning automatiskt. det är standard på XC70 att de skall kunna det, men det funkar inte. Inte på Kaves XC70 heller.

Skall in och kolla det snart.
Inte automatisk väl, du måste trycka på spegelknappen/knapparna med backen i..

/Thomas

Ja, men det funkar inte.
Jag menade att de själv vinklar ner sig när man trycker på rätt sida (v/h), det var den automatiken jag syftade på.
I vilket fall som så funkar inte funktionen, varken på min eller på Kaves XC70. Kave har sin inne på service för det idag, skall bli intressant att se resultatet av det.

Jag märkte nu att jag fortfarande har kvar problemed med höger ruta fram, den åker också ner automatiskt när den gått upp halvvägs. Dock inte på förar sidan, där funkar det som det skall.

Testa att dra upp den manuellt och titta noga på den när den åker upp. I höj med där den stoppar och åker tillbaka där märker jag att den buktar till lite grann, alltså nästan som den går förbi ett litet litet hinder, det är kanske det som triggar klämskyddet. skall se vad det kan tänkas vara.
av JK24T
Det kan möjligtvis inte vara en "Egenskap" ? :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus6
Har ännu inte sett fönsterhissproblemet med min -09, men jag har dock fått byta rörelsesensorn till larmet. Den har dock inte fellarmat, bara satt felkod.

Jag har dock ett problem med mittkonsolen som Volvo inte verkar kunna lösa. Ibland när jag startar bilen går inte telefon, radio eller backvarnare igång. Klimatanläggningen fungerar som vanligt, men resten är heldött. Försöker man starta radion kommer "Premium Sound"-loggan upp men radion går inte igång. Startar man om bilen fungerar det igen. Volvo har bytt kontrollkortet i mittmodulen och jag tycker det händer lite mer sällan nu, men det händer fortfarande 2ggr/vecka. Lite lurigt när man börjar vänja sig vid att ha en backvarnare och helt plötsligt fungerar den inte... Hmmm...
av Tflex
Kan tilläga att i min V70 2,5ft började lampan för fel på avgasreningen lysa efter 3 mil. Bra början med andra ord!
av ztaffans
Likadant på min V70 II.
Vänster framfönster vänder när det är på väg upp. Detta händer ganska.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Mina fönsterhissar på V70N -06 är lika kass.

Verka finnas på bilar från -01 och fram till -09or, svagt av volvo att inte lyckas fixa detta på 8 år!!!!

Det är ju fan exakt samma fel år ut och år in.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]