Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Infide
Räkna in kostanden i bränsle och tid om bilen krånglar och du måste åka med den till verkstan också. Kan bli olönsamt, precis som att tanka på en mack 4mil bort för det är 30 öre billigare....
av Amli
Bilia är dyrare på princip allt. Jag bor i Umeå numera men jobbar kvar i Sthlm och jämförde här och där före jag just beställde min nya XC70. Jag har köpt flertalet bilar till vårt företag och jämförde då även med Bilia Nacka. Dom var dyrare på varje punkt. T ex metallic lack i Umeå 6900, i Sthlm 7200. Och så fortsatte det.
Visst, jag fick mer % hos Bilia fast på sista raden blev det ändå mer. Tror verkligen att det kan löna sig med återförsäljare runt Sthlm, t ex Uppsala eller Eskilstuna. Om inte annat för att pressa priset mot varandra.
av Lövet
riha skrev:
andreas_lofgren skrev:Du har absolut ingenting att förlora på att fråga runt lite grann. Sedan kan man ju alltid diskutera värdet av att behålla en relation till en säljare. Är det värt att köpa bilen någon annanstans för att spara 5000 kr vid en leasing? Du har dock bra chans just nu till en schysst deal, jag var ute på Bra Bil i Upplands Väsby igår och de sa (off the record) att de knappt sålt en bil på tre veckor! Vi hade tre säljare som hjälpte oss (köpte en BMW Z4 2,5 åt en kollega) för det var inte en människa i hallen.

Men va snällt då "off the record" att du förde detta vidare ut till resten av svenska folket. :roll: :wink:
hehehe
Det är inte direkt någon företagshemlighet heller att det står still på bilmarknaden just nu. :wink:
Min erfarenhet av nämnda handlare:

Bra Bil ger större rabatt, men Haga Norra betalar mer för inbytet. Eftersom skillnaden i värdering av inbytet varit större än skillnaden i rabatt de gånger jag jämfört så har det därför totalt sett lönat sig att köpa bilen i Solna trots det något högre priset. Fick 8% hos Bilia utan minsta möjlighet till mer, medan Bra Bil låg strax över 10%. Värderingen på inbytet skiljde dock 15-20 000.

Det ska dock påpekas att detta var för 3 år sedan när jag beställde min V50, men de gånger jag jämfört det senaste året har Haga Norra fortfarande legat bra till om man tagit hänsyn till inbytet.
Kanon! Tack för alla svar. Bra respons måste jag säga.

Att sikta på 10% ner låter inte helt lätt att få till i mina öron? Det är att pruta av c:a 40´ från en bil som summeras upp till 400´ vid beställningen. Men okey. Väljer man en bil som redan står i hallen kanske det kan gå. Där verkar dom rätt generösa. Vi får se. Fast allt är inte kronor och ören. Är sugen på att forma den här bilen helt efter min egen spec - och just den konfigurationen lär ju aldrig finnas färdig i någon bilhall idag...

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]