Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo experten
JK24T skrev:Misshandlar... knappast. Hur kan felen ovan klassas som fel pga. misshandel eller buskörning ?
Du kallar dig själv Volvo experten... av vilken anledning ?
För att jag en gång lyckades byta en lampa å en 240 från 76 :roll:
Nej men dem kanske inte heller kan kallas för dålig kvalite ,då vi här inte vet omständigheterna kring din bil
vem vet vad den varit utsatt för kanske innan du fick tillgång till den?
men om du kan ta fram tio bilar med exakt samma problem så kan jag vara beredd att hålla med!
Jag tror inte du vet vad en generatoraxel är ?
av Rolle38
Hej på er.
Vill bara berätta att jag aldrig haft en sån felfri bil som min nuvarande. Jag njuter varje stund jag tillbringar i bilen, och är glad att jag kostade på mig lite extra paket och tillbehör.
Kanske finns det några bilar med problem, men det känns inte som om det är generella problem, som det var när V70N kom -00 (hade mycket barnsjukdomar med den).
av Vålvå
Håller med Rolle38 :D
Har efter 600mil & 6 månader inte haft ett fel.Knak o flex känner jag inte igen,tystare kan det inte bli.
Efter samma tid med min förra bil (XC90) var läget ett helt annat oj oj ....
av JK24T
.... otroligt vad korkade personer som finns och som bara vill bidra till en sämre stämning....

Min bil är en typisk två års bil... dvs den skall ersättas efter två år och inte med en Svensk bil igen..
Jag ställer samma krav på Volvo som jag har gjort med tidigare märken varken mer eller mindre.
Användarvisningsbild
av consensus
Jag har enbart haft orsak att svära över strulande backsensorer. En sensor låser sig ibland och Volvo har ingen diagnostik för detta. Bilrackaren har dessutom förmågan att laga sig själv när den väl kommit till verkstaden.
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......