Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

caskade skrev:Har till slut bestämmt mig för 18" Venator orginalfälgar med Pirelli P Zero Rosso 245/45 R18 Y däck.
Välj ett annat däck om du vill att det ska 'räcka' längre än 700mil....

Missförstå mig rätt. Det är ett grymt bra däck. Men det tar slut pinsamt fort! Michelin PS2 eller Continental ContiSportContact3 är också grymt bra och håller lite längre! :)
av caskade
XC90_Executive skrev:
caskade skrev:Har till slut bestämmt mig för 18" Venator orginalfälgar med Pirelli P Zero Rosso 245/45 R18 Y däck.
Välj ett annat däck om du vill att det ska 'räcka' längre än 700mil....

Missförstå mig rätt. Det är ett grymt bra däck. Men det tar slut pinsamt fort! Michelin PS2 eller Continental ContiSportContact3 är också grymt bra och håller lite längre! :)
Hehe ok, ska tänka på det när det blir byte om ~700 mil 8)

OK. trevligt att folk engagerar sig :) måste erkänna att jag inte hade så bra koll på lagen innan denna tråden så tack för all information! fast lär nog bli till att köpa dubbfria vinterdäck ;)

Utslagsbegränsare! någon borde väll veta vad det är? någon?

tack :)
peeke skrev:Utslagsbegränsare hindrar dig från att göra fullt rattutslag, dvs minskar din vändradie. tror jag.... (kan ha fel...)

Utslagsbegränsaren hindrar däcket att slå i innerskärmen. Vilket ÖKAR vändradien.
av riha
Moody skrev:Antar du vet om att v70 2,5 FT är olaglig med annat än 16" hjul så det är väl inte helt självklart att volvoverkstan vill hjälpa dig med den monteringen :???:

Inte olaglig alls, bara det att du mister miljöbilsstämpeln och de förmåner som du skulle fått av att ha en miljöbil.

Detta diskuterades/togs även upp i senaste teknikens värld tidningen.
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......