Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vit_XC70
Keyless är underbart, du kan till och med ha bilnyckeln i väskan i bagageluckan.
Blis skulle jag ta bort, den är inte tillräckligt exakt för att vara riktigt användbar.
Fartradarn är kanon.
Om du är van vid Hifi-nivån i BMW bör du nog välja till Premium Sound. Premium Sound är bra men inte i nivå med konkurrenternas system, High Performance tyckte jag var klent.
iPod-anslutningen kostade 4-5000 när jag beställde det.

Är det något specifikt tillbehör du undrar över så har jag det mesta i min XC70.

Lycka till.
av Volvo mitt val
Delar inte din uppfattning att BLIS inte skulle vara exakt. Har nu kört 2.500 med BLIS och det fungerar utmärkt utom i bland när det regnar kraftigt! När det gäller ljud uppfattar jag Volvos ljudanläggning i nivå med BMW. I alla fall den BMW 530 XI jag brukar åka med nästan dagligen som har HIFI ljud. Ljudfrågan är alltid högst personlig.
Användarvisningsbild
av kez_style
Vit_XC70 skrev:Keyless är underbart, du kan till och med ha bilnyckeln i väskan i bagageluckan.
Blis skulle jag ta bort, den är inte tillräckligt exakt för att vara riktigt användbar.
Fartradarn är kanon.
Om du är van vid Hifi-nivån i BMW bör du nog välja till Premium Sound. Premium Sound är bra men inte i nivå med konkurrenternas system, High Performance tyckte jag var klent.
iPod-anslutningen kostade 4-5000 när jag beställde det.

Är det något specifikt tillbehör du undrar över så har jag det mesta i min XC70.

Lycka till.
Tack. Om jag har förstått allt rätt så kan man använda t.ex USB-minne med musik på USB porten i volvon? Eller är jag helt ute?
av stefang
Soltak (och RTI, fast det vill du ju inte ha).
Användarvisningsbild
av kez_style
Uppdatering:

Nytt bakre Volvo emblem
Nya färger Savile grå pearl Och Caper grön pearl.
Tillval bakre spoiler
Nya främre nackskydd
Nya inlägg Classic Wood (brunare)
Solgardin för bakdörrar
Nya al-fälgar Atla och Cassini
Tillval Homelink.
av perhall
Såna där regler gör det bara jobbigt för handlarna. Åtminstone var femte som köper en 2,5FT vill ju ha 17 eller 18 tum och då måste handlaren köpa in extrahjul och bli ståendes med en massa 205-60-16 Michelin Energy... dyrare och krångligare för alla!
Användarvisningsbild
av kez_style
perhall skrev:Såna där regler gör det bara jobbigt för handlarna. Åtminstone var femte som köper en 2,5FT vill ju ha 17 eller 18 tum och då måste handlaren köpa in extrahjul och bli ståendes med en massa 205-60-16 Michelin Energy... dyrare och krångligare för alla!
Va bra att det är fler som tycker som mig. En S80 Electric silver med 18" är klockren kombination utseende mässigt :D
Användarvisningsbild
av kez_style
Laminerade sidorutor, blir bilen verkligen märkbart tystare? Någon som vet?

Jag kommer att ha främre sidorutor i WRG... är det laminerat?
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]