Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
kikade i installationsmanualen och såg att man måste "docka" ihop dom.

Nu för tiden tror man inte att man är Tarzan längre, så nu läser man manualen först! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av gooose
Variosboy skrev:kikade i installationsmanualen och såg att man måste "docka" ihop dom.

Nu för tiden tror man inte att man är Tarzan längre, så nu läser man manualen först! :mrgreen:
Klart man kan läsa förs men hur manligt e de :-)))))

Det är så rätt de du säger för gör man inte det i dagens bilar så kan det bli mycket dyrt med tex lite ström på fel kabel så kan röken som kommer ur kabeln vara väldigt kostsam eller att sätta strömtjuv på canbus kabeln inte så bra det heller
Mycket kul har man sett när det gäller extern monterad utr

//Goose
Användarvisningsbild
av AndersP
Väcker liv i en gammal tråd :o
Snart är det höst/vinter.
Imorse var 5 grader i Stockholm.
Perfekt att starta värmaren med fjärren i min 2.4D.
Höll knappen intryckt i några sek, sen lyste lampan grön.
Då ska värmaren starta.
Men 30 min senare var det fortfarande kallt i bilen.
Kändes helt klart att den inte varit igång
Innan jag hunnit läsa manualen frågar jag detta EMINENTA forum
Ska man göra nån inställning inne i bilen för att aktivera det hela en gång för alla eller vad var felet ?
Nån ?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Eftersom ingen svarat dristar jag mig att svara även om det är en gissning: har du kollat i info-displayen på instrumentbrädan. Jag måste aktivera själva tidursfunktionen (jag har inte fjärr) som sådan först innan man sätter tid. Kanske måste aktivera själva tillsatsvärmarefunktionen som sådan innan du använder fjärren? (Märkligt att fjärren visade grönt dock)
Användarvisningsbild
av AndersP
StringerBell skrev:Eftersom ingen svarat dristar jag mig att svara även om det är en gissning: har du kollat i info-displayen på instrumentbrädan. Jag måste aktivera själva tidursfunktionen (jag har inte fjärr) som sådan först innan man sätter tid. Kanske måste aktivera själva tillsatsvärmarefunktionen som sådan innan du använder fjärren? (Märkligt att fjärren visade grönt dock)
Tack för tipset.
Nä jag sköt egentligen från höften, och åkte sen till jobbet.
Var bara lite lat och slänge ut frågan här
Ska prova det du säger och läsa på manualen.
Men kanske nån kommer med den exakta lösningen innan kvällningen
Användarvisningsbild
av leiwi
hej
Nej du behöver inte göra någon inställning eller så för att värmaren skall starta med fjärren. håll nere knappen tills den gröna dioden slocknar , då skall värmaren starta om inte temperaturen ute är över 15 grader
eller bränslevarningslampan ( låg bränslenivå) eller om batteriet inte är tillräkligt laddat!! Många om och men men så är det i teknikens underbara värld!
Användarvisningsbild
av AndersP
leiwi skrev:hej
Nej du behöver inte göra någon inställning eller så för att värmaren skall starta med fjärren. håll nere knappen tills den gröna dioden slocknar , då skall värmaren starta om inte temperaturen ute är över 15 grader
eller bränslevarningslampan ( låg bränslenivå) eller om batteriet inte är tillräkligt laddat!! Många om och men men så är det i teknikens underbara värld!
stort tack !
fett bra funktion
Det brumma igång direkt
:P
Användarvisningsbild
av StringerBell
Om man skaffar fjärrfunktionen, mister man tiduret då eller kan man ha båda och växla vid behov? Jag bor i lägenhet och parkerar på gatan. Ibland står den rakt nedanför balkongen men oftare längre bort bakom flera hyresfastigheter och då räcker nog inte fjärren utan man får programmera timern istället.

Går det?
Användarvisningsbild
av AndersP
Nope, du har tiduret kvar. Fjärren ska räcka 600meter står det :o
Användarvisningsbild
av leiwi
fjärren funkar på otroligt långt håll , både genom väggar och annat , gäller bara att hålla nere tills den gröna dioden slocknar , är väl en genomtänkt grej om man nu har den i fickan ock råkar komma åt den lite
så staratar inte värmaren

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]