Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraz
En liten fråga bara..

Finns verkligen v70 II som AWD, om man inte tar en XC?...
Jag var inne hos handlarn förra veckan och frågade om detta och svaret var då att det inte går att få AWD om man inte tar en XC.
Var lite sugen på en vagn med sprätt på alla fyra.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fraz skrev:En liten fråga bara..

Jag var inne hos handlarn förra veckan och frågade om detta och svaret var då att det inte går att få AWD om man inte tar en XC.
Titta i prislistan, AWD kostar 20.000 extra på V70II, bara din handlare som försöker blåsa dig och sälja en Xc som kostar 53.000 extra.
Användarvisningsbild
av Fraz
VolvoB20 skrev:
Fraz skrev:En liten fråga bara..

Titta i prislistan, AWD kostar 20.000 extra på V70II, bara din handlare som försöker blåsa dig och sälja en Xc som kostar 53.000 extra.
Ok, tackar för snabba svaret...
Sicken flumtratt till handlare...
Användarvisningsbild
av Fraz
Såg prislistan nu, och de var bara D5 , T6 Och 3.2 som man kunde få med AWD inte 2.5T 2.0F 2.4D, synd..
av perhall
Jo, det där med att man inte kan kombinera 2,5T och AWD är synd, för min del hade jag ett annat kombinationsproblem: XC70 fanns inte med 2,5T, så det fick bli en vanlig V70, gillar inte 3,2 så skarpt, dessutom dyr.

ang. färddatorn så visar den exakt rätt i min V70II: de första 500 milen visade den 5-10% för mycket (ovanligt), nu är det mindre än en cl/mil fel vilket är ovanligt men bra! Hur det är på diesel vet jag inte.

Jag tror nya V70 generellt är törstigare än V70N. Min 2,5T drar 1,2-1,3 om man kör snabbt på motorväg (140-170), ocn 1 l om man kör normalt (130), vilket är lite mer än den gamla.
PH
Användarvisningsbild
av bylle
Tänk på att XC70 har en utrustningsnivå högre som std än V70 vilket gör att prisskillnaden 53 tkr inte "bara" är AWD.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Prisskillnad V70-XC70 = ca 16000 kronor

/Kalle
av troubleshooter
Så då var det gjort !

Volvo D5 AWD -08 Summun beställd med lite tillbehör, bara hoppas på att man blir nöjd med valet att gått till diesel :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
troubleshooter skrev:Så då var det gjort !

Volvo D5 AWD -08 Summum beställd med lite tillbehör, bara hoppas på att man blir nöjd med valet att gått till diesel :)
Nu är jag nyfiken och vill veta vilka tillbehör du tog? :wink:

Hur mycket rabatt fick du?

/Kalle
av stefang
Golfer skrev:Jo den är bedrövlig. Min D5 AWD Automat tar 0,83 enligt trippmätaren men i verkligheten c:a 1 lit/mil.
Bränslevärmaren på varje dag? :-) På min XC90 stämmer färddator exakt över en hel tank, men givetvis inte om man man har eldat på med värmaren eftersom datorn räknar på förbrukning när bilen rullar.

Hej där. Här kan. Du se hur det ser ut b[…]

B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]