Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Sevak skrev:Låter nästan omöjligt. 56 mil per dag i snitt. Hur gör man då. Byter olja och oljefilter en gång i månaden eller. hehe
Hajade till när jag såg mätarställningen på en så pass ny bil, därför vi började prata om det. Bilen rullade i princip dygnet runt, han körde på dagtid och en annan kille körde på natten. Service ofta är väl A och O för att den ska kunna fortsätta i samma tempo.

Sevak, håll oss uppdaterade om vad som händer i ditt ärende.
av Petzzon
Har själv kört min XC 70 800 mil nu och den fyller en månad inom några dagar, så att en taxi skulle rullat dom milen är väl inget konstigt dom kör väl ofta ca 18000 per år! Så service varannan månad borde ju räcka är ju 3000 mils intervall.
Själv använder jag min bil i tjänsten men ner en hel del privatmil också!
av Sevak
Lämna in bilen idag. Milen stämde trodde han sa han. Han sa att han raderat felkoder och jag skulle komma in igen om några veckor hade de då kommit upp något fel så skulle de byta ut styrenheten. Han gjorde även en uppgradering på växellådan. Sen sa han även att min bror kanske hade tittat på trip mätaren. (Han kanske hade gjort de för han kan ingeting om bilar).
Men bilen ska in 21 feb på service och så ska några återgärder fixas.
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]