Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har senaste mjukvaran både i min P990i och i bilen, men har ändå problem med att det bryts emellanåt + att dom jag pratar med upplever det som burkigt ljud. Jag testade med en annan SonyEricsson-lur, där var ljudet tydligen mycket bättre..
av Krikka
Till alla som har problem med ljudkvaliteten med Bluetooth i nyare Volvobilar. Glöm inte bort att det är Volvo, som tillverkare, som har ansvaret för att systemet skall fungera. Det kan man faktiskt kräva! Jag har haft min bil inne 2 gånger nu, första gången för en uppgradering av programvaran. Det gjorde inget positivt till ljudkvaliteten, men vissa andra funktioner blev bättre. Andra gången monterade man en svanhalsmikrofon + ytterligare uppdatering, men det är fortfarande inte bra. Det finns fungerande system på marknaden och jag har svårt att förstå att inte Volvo kan få ordning på det här. I slutänden finns det bara två alternativ: Antingen får man inom kort ordning på de problem som finns eller annars så får Volvo betala tillbaka vad systemet kostade.
Användarvisningsbild
av Guligan
Att det är dåligt ljud är det förmodligen inte blåtanden det hänger på. Snarare att micken sitter kasst monterad, och det är samma om man har den "riktiga" integrerade telefonen.
av Krikka
Det här är ju intresseant! Två inlägg som försvarar en, i mitt tycke , dålig produkt.
Det skulle vara kul att veta följande om Volvos orginalinstallerade Bluetooth:
1) Kan du utan problem föra ett samtal när åker i motorvägsfart?
2)Är alla poster i kontaktlistan överförda till bilen efter synkronisering med telefonen?

Bluetooth-uppkopplingen fungerar klockrent för mig, det är inte det som är bekymret, utan att bilens system inte filtrerar bort störande ljud och att det inte går att synka telefonen med bilen. Jag har en ny XC70 och en SonyEricsson P1i, det måste vara en vanlig kombination för sådana som ligger ute mycket på vägen. Nu får jag sitta med luren i handen, trots att jag betalat för att kunna prata på ett säkrare sätt.
Som jag sagt tidigare, det finns fungerande installationer på marknaden, som fungerar bra och som inte är dyrare än det Volvo erbjuder. Skärpning!
Min N95:a kopplar upp sig utan problem med systemet i min bil, men tyvärr gåt det inte att synka telefonboken från NOKIAN.
Nu följer kanske en dum fråga; kan man bygga upp en egen telefonbok - jag menar att jag knappar in nr och namn så att det sitter i bilens system?

Halvt värdelöst om man måste plocka fram luren mitt under körning och leta efter kontakter. Inte mycket till HF då.
Please, snälla, skriv att jag utforskat detta dåligt och att det visst går.

(Jag får inte ens upp senast slagna nr eller senast mottagna nr på displayen - finns det verkligen inget minne alls i systemet?)
av Krikka
Du Betterlead, kan du inte gå tillbaka till Volvo och säga till dom att fixa felet. I morgon skall de få en tredje (och sista!) chans att se till att systemet funkar i min bil som man utlovar. Annars får de ta bort det och betala tillbaka vad det kostade. Någon jäkla ordning skall det väl vara även inom bilhandeln. Finns det för övrigt inte någon från Volvos support, som kan gå in här och försöka förklara varför man sköter det här så erbarmligt dåligt?
av MrMagoo
Tjena!

Hmmm... jag kan inte lägga in kontakterna en och en. Det gick att synka in kontakterna med en annan telefon men de rök lika snabbt när jag kopplade upp min Nokia igen.

XC90_Ex - Lite kort, hur gjorde du för att lägga in kontakterna via bilen? Har du en V70II? Hämtad/Uppdaterad när?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]

En fråga till. Innan Jag byter panel, tä[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Jo ja men jag ser alltså inte Torxskruven pg[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är […]