Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrMagoo
Finns det någon känd info om hur man får lågnivå ur original stereon (High Performance)? Eller är enda sättet att koppla slutsteget på högnivå medelst parallellkoppling på högtalarna?

(Har sökt på det men inte hittat så mycket...)
Användarvisningsbild
av Fraz
MrMagoo skrev:Finns det någon känd info om hur man får lågnivå ur original stereon (High Performance)? Eller är enda sättet att koppla slutsteget på högnivå medelst parallellkoppling på högtalarna?

(Har sökt på det men inte hittat så mycket...)
Det finns en kontakt att köpa hos MDS/ Backes ljud byggeri.
Det står mer om denna i media delen på forumet.
av MrMagoo
Fraz skrev: Det finns en kontakt att köpa hos MDS/ Backes ljud byggeri.
Tack för tipset, skall kolla med MDS. (BRL suckade över folk som vill komplettera originalstereon, tyckte jag skulle byta bil eller hela stereon... )

Hittar fortfarande ingen info på detta forum om slutsteg och V70II - vad söker du på?
Användarvisningsbild
av Fraz
MrMagoo skrev:
Tack för tipset, skall kolla med MDS. (BRL suckade över folk som vill komplettera originalstereon, tyckte jag skulle byta bil eller hela stereon... )

Hittar fortfarande ingen info på detta forum om slutsteg och V70II - vad söker du på?
Kolla här, var lite otydlig om var du skulle leta..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23153
Det ska finnas bilder om du söker runt lite.

Och jag känner igen betendet när man frågar om orgenal anslutningar, dom vill hällst att man river ut allt och sattsr på en ny anläggning för 40 papp, med några 12"or i skuffen!..
Mvh Fraz
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fraz skrev:
MrMagoo skrev:

Kolla här, var lite otydlig om var du skulle leta..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23153
Det ska finnas bilder om du söker runt lite.

Och jag känner igen betendet när man frågar om orgenal anslutningar, dom vill hällst att man river ut allt och sattsr på en ny anläggning för 40 papp, med några 12"or i skuffen!..
Mvh Fraz
40 papp !!!!!!!!!! det är väl vad man får betala för originalstereon om man väljer alla tillval.

för 4 papp (nåja) kan man ju få bra mycket bättre ljud med eftermarknadsprylar .....
av wooxer
Jag löste placeringen på baslådan såhär i min V70N:
Bild
Fördelen är att det inte syns under luckan i bagaget och nackdelen är att jag fick ta bort reservhjulet och ersätta det med "däck på burk" varianten.
Användarvisningsbild
av Fraz
wooxer skrev:Jag löste placeringen på baslådan såhär i min V70N:
Bild
Fördelen är att det inte syns under luckan i bagaget och nackdelen är att jag fick ta bort reservhjulet och ersätta det med "däck på burk" varianten.
Hur blir ljudet, basen när den ligger inder golvet?
Jag vill nog behålla res-hjulet så det får bli en låda som står i skuffen. Men då är problemet att det blir knivit att öppna golv luckan som går hela vägen in.
Kanske kan höja upp lådan och hänga den på någotvis?.. Spelar ingen större roll om den tar lite bagage utrymme, det blir en ganska liten låda.
Sen vill jag ha basen så den spelar öppet i kupen för ljudets skull.
av wooxer
Fraz skrev:
wooxer skrev:Jag löste placeringen på baslådan såhär i min V70N:
Hur blir ljudet, basen när den ligger inder golvet?
Jag vill nog behålla res-hjulet så det får bli en låda som står i skuffen. Men då är problemet att det blir knivit att öppna golv luckan som går hela vägen in.
Kanske kan höja upp lådan och hänga den på någotvis?.. Spelar ingen större roll om den tar lite bagage utrymme, det blir en ganska liten låda.
Sen vill jag ha basen så den spelar öppet i kupen för ljudets skull.
Måste säga att den spelar faktiskt riktigt bra med tanke på att det bara är en liten 8" bas
Djupbasen vid lägre volymer är kanonbra men den hänger ju inte riktigt med när man rockar på lite ordentligare.
Just pga detta så funderar jag på att byta ut röret mot en 10 eller 12" bas med separat steg istället.
Placeringen blir dock den samma.

Lycka till med projektet!
av MrMagoo
Tack för tipset men det finns ingen kontakt för V70II på Backes. Bara till den gamla (V70N). Kan ta ett tag innan det kommer en adapter eftersom det är en ny modell låter de hälsa.

Så det blir nog bara till att plugga in steget på högnivå från bakhögtalarna.
Någon som provat redan och har tips på bra punkt att plocka högnivå till slutsteg i bagaget? Tacksam för tips...
Användarvisningsbild
av 1Burken
Hej
Var det någon som hittade en bra lösning på detta.
Jag har high Performance men ingen baslåda.
Skulle vilja ha en i skuffen som koplades in på ett bra sätt... Drömmen skulle vara att kunna styra den från orginalstereon men det förstår jag är att önska för mycket :-D

Mvh Andreas
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]