Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Rolle38 skrev: Eluppvärmning i alla säten ingår i paketen.
Tror inte Matzen menade eluppvärmning utan elstyrning när han skrev elstolar... :wink:
Användarvisningsbild
av tjotto
Fraz skrev:Har beställt en V70 II 2,4D summum med hergårdsvagns paket2.
Tror inte jag får med mugghållare bak då. Men vill ju ha armstöd bak! Hur sent kan man komma med tilläg i sin beställning tror ni?
Kontakta säljaren! Det är nog bråttom då volvo hetsar för att få ut dieselbilar innan nyår...
Användarvisningsbild
av Fraz
tjotto skrev:
Tror inte jag får med mugghållare bak då. Men vill ju ha armstöd bak! Hur sent kan man komma med tilläg i sin beställning tror ni?
Kontakta säljaren! Det är nog bråttom då volvo hetsar för att få ut dieselbilar innan nyår...

Ringde säljaren i går eftermiddag och beklagade mig och tyckte det var skit att armstöd bak inte var standard, för det har typ Volvo haft sen 740,in. Han höll med om att detta var ett problen och att jag inte var den första som kommit på eller märkt detta försent. Även säljarna hede blivit förvånade när dom fick nya bilar utan detta armstöd.
Sissta ändrings dag på våran bil var iMåndags den 12, men han skulle ta kontakt med fabriken iomed att jag ringde bara en dag efter, den 13.
Så nu e det bara att hoppas....
Användarvisningsbild
av Jensen
Fraz skrev:
tjotto skrev:

Ringde säljaren i går eftermiddag och beklagade mig och tyckte det var skit att armstöd bak inte var standard, för det har typ Volvo haft sen 740,in. Han höll med om att detta var ett problen och att jag inte var den första som kommit på eller märkt detta försent. Även säljarna hede blivit förvånade när dom fick nya bilar utan detta armstöd.
Sissta ändrings dag på våran bil var iMåndags den 12, men han skulle ta kontakt med fabriken iomed att jag ringde bara en dag efter, den 13.
Om sista ändringsdag var den 12 så är det tyvärr kört, fabriken har infört stenhårda regler som gör att det är omöjligt att göra ändringar i efterhand, tyvärr även om det bara handlar om en dag.
Användarvisningsbild
av Fraz
Jensen skrev:
Fraz skrev:
tjotto skrev: Kontakta säljaren! Det är nog bråttom då volvo hetsar för att få ut dieselbilar innan nyår...

Om sista ändringsdag var den 12 så är det tyvärr kört, fabriken har infört stenhårda regler som gör att det är omöjligt att göra ändringar i efterhand, tyvärr även om det bara handlar om en dag.
SKIT!!! :evil:
Inte för att jag åker bak, men det ser ju fattit ut på en bil av den här kalibern och prislappen...
av haxpet
Är det ingen som beställt Adaptive Crusie Controll, dvs farthållaren som håller avståndet själv.

Det måste ju vara det absolut bästa tillvalet som finns till nya V70. Ha testat det i en bil och det var kanonskönt. Den som jag testade bromsade själv när en bil framför skulle svänga av, sedan så åkte man iväg igen och kom upp till rätt hastighet. Otroligt härligt.
av Dino_Zoff
Hej!

Första inlägg...

I eftermiddag hämtar jag min nya V70 II 2.4D Summum. Bland annat har jag valt till den Adaptive Crusie Controllen (och mugghållare i bak, automatisk nivåreglering, avstängbar kudde, High performance, drag, hergårdsvagnspaket 1, tidur, elbarnlås, parkeringshjälp bak och fram, svartmetallic, Regor för sommardäcken och Naos för dubbisarna). Jag återkommer med ett test av farthållaren
Användarvisningsbild
av Fraz
Dino_Zoff skrev:Hej!

Första inlägg...

I eftermiddag hämtar jag min nya V70 II 2.4D Summum. Bland annat har jag valt till den Adaptive Crusie Controllen (och mugghållare i bak, automatisk nivåreglering, avstängbar kudde, High performance, drag, hergårdsvagnspaket 1, tidur, elbarnlås, parkeringshjälp bak och fram, svartmetallic, Regor för sommardäcken och Naos för dubbisarna). Jag återkommer med ett test av farthållaren
Roligt för dig :D
Du får skriva här vad du tycker om din nya bil, så vi får ta del av glädjen!..
av Volvo mitt val
haxpet skrev:Är det ingen som beställt Adaptive Crusie Controll, dvs farthållaren som håller avståndet själv.

Det måste ju vara det absolut bästa tillvalet som finns till nya V70. Ha testat det i en bil och det var kanonskönt. Den som jag testade bromsade själv när en bil framför skulle svänga av, sedan så åkte man iväg igen och kom upp till rätt hastighet. Otroligt härligt.
Jag kan varmt rekommendera Adaptive Cruise Controll. Fungerar suveränt. Använder det hela tiden. Klickar aldrig och håller alltid avståndet automatiskt till
framförvarande bil.
av LeoniAquila
Jag tycker också att ACC är otroligt bra. Väldigt bekvämt vid långkörning. Enda saken jag inte gillar är när man skall köra om, det kräver särskild planering då man måste byta fil tidigare än vanligt (trots att man ställer in kort avstånd), annars kommer ens bil att bromsa in då man närmar sig bilen framför som man ska köra om. För att undvika detta krävs alltså antingen att man går ut tidigare än vanligt. Annars kommer det att dröja ett tag innan ens bil vaknar, när man väl har gått ut i vänsterfilen. Då kan man behöva hjälpa den på traven med lite gas.

Allt detta är väl bara en detalj, med vana och planering så blir det inget problem.

/LA
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]