- ons 10 okt 2007, 23:46
Volvo mitt val skrev:Om du tagit tid på dig att läsa mitt inlägg ordentligt hade du upptäckt att jag skrev "Jag ser den som det". Personligen tycker jag S80 är en fullvärdig konkurrent till tyskarna som folk verkar ta för givet ska vara så himlans bra. Men nu var det främst BMW/Audi/Mercedes ägarnas och Auto motor sports syn på saken jag framhävde. Personligen skulle jag lätt välja en S80 framför A6 som jag tycker ser ut som en gris, stort tryne och korta ben. BMW:n är lite tuffare och har attityd men jag tycker S80 är en bättre bil för svenska vägar och klimatet. Kan inte påstå att BMW:n känns dyrare invändigt än S80 heller.lillnisse skrev:Jag kan inte hålla med dig. Min S80 fungerar utmärkt och är definintivt i premiumklass. Många med mig uppfattar S80 som jämbördig med BMW och Audi A6. Självklart blir man besviken på att man får en defekt ny bil. Det är fabrikens absoluta skyldighet att rätta till detta eller byta ut bilen. Att det förekommer fel på en bil är aldrig bra och borde inte förekomma men förekommer. Se för övrigt BMW 5 serie när den kom ut 2003 och 2004! Den hade mycket stora problem. Att fråga journalister på Auto Motor och sport gör jag inte- anser den tidningen inte vara seriös.Pachipachihand skrev:Väldigt tråkigt när man har en nybil men tror du inte du fått en riktigt måndags exemplar? Förstår att det inte är aktuellt att köpa en till s80 men många upplever ju detta som en väldigt bra bil. Sen finns det ju ochså dom som har vissa problem vilket är trist för en sån dyr och Premium klassad bil..Premium klassad? Visst jag ser den som det. Men fråga valfri Audi/BMW/Mercedes ägare eller varför inte valfri journalist på Auto Motor & Sport så får du höra hur ickepremium S80 är och hur överskattad och felaktigt marknadsförd den är. Var bara tvungen att säga det. Dock ett helt onödigt inlägg.