Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Min granne fick sin 2,5t summum (eller vad det nu heter) förra veckan. Vi stog o tvättade våra bilar (gammla modelen) när han slängde in sina vinterdäck i skuffen.
Trode han skulle byta fälgar :???:
Nästa dag stod den nya V70II där o glänste. Då ville jag inte parkera breve han mera :cry: Lite avis är man. Han är skitnöjd med den.
Bild
Användarvisningsbild
av rejsbo
Primus skrev:Hej!

Detta är mitt första inlägg här. Skall bli intressant att se hur detta forum fungerar.

Vet ni hur leveranstider på xc70 ser ut? Ni skriver om leveranssidan. Vart hittar man den?
Hej.
Den försäljaren där du köpt bilen, deras hemsida har en flik där det står "leveransstatus". Gå in där och skriv in din nya bils avslutsnummer. Då får du fram hur din bil ligger till....
av para
Snygg,
Hur ser fälgarna ut på andra sidan bilen?
Har dem tänkt till eller är det 4 lika så att ena sidan snurrar baklänges...?
Användarvisningsbild
av rejsbo
Fälgarna är lika... dvs. bakvända på andra sidan.... :-)
Användarvisningsbild
av Funk
Enda gången Volvo haft höger och vänsterfälgar (vad jag vet..) var till sena 850 Turbo då man kunde få det som tillval. Dock är/var det extremt ovanligt..

/Thomas
av para
Är det sant?
Nån stackars designer har ju suttit och ritat fälgarna för att dem ska se dynamiskt fräcka ut och sen måste man ha dem baklänges på ena sidan.......... känns lite B va?
av ontop
Beställde en 2.4D Kinetic i torsdags och kom först idag på att den inte har färganpassade trösklar och spoilers. Finns det att beställa som tillval eller är det bara att bita i det sura äpplet och uppgradera till momentum? Inget lev datum anget ännu...

#Edit# v 44 skall den vara klar.
Senast redigerad av 1 ontop, redigerad totalt 0 gånger.
av mikeS80
ontop skrev:Beställde en 2.4D Kinetic i torsdags och kom först idag på att den inte har färganpassade trösklar och spoilers. Finns det att beställa som tillval eller är det bara att bita i det sura äpplet och uppgradera till momentum? Inget lev datum anget ännu...
Det är inte möjligt att beställa färganpassade trösklar och nederdel stötfångare som tillval till Kinetic. Det är inte heller möjligt att beställa blanka lister runt sidorutorna Rails i "Silver Metal” till Momentum. Volvo verkar ha satt i system att koppla olika designelement till respektive utrustningsnivå.

En tröst är dock att Momentum är ett ganska välkomponerat paket med,
• Främre sidorutor med vattenavvisande glas, WRG
• Färganpassade trösklar och nederdel stötfångare
• Klädsel: Vittinge Textil/Läder
• Larm, Volvo Guard
• Panelinlägg: Cross brushed Aluminium
• Parkeringshjälp, bak
• Regnsensor
• Spoilerljus, dimljus fram
• Xenonljus - Bi-Xenon
  • 1
  • 2