Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Om Top Gear tyker att Mondeo är bättre så kan man väl tycka att V70 är just sågad !
Användarvisningsbild
av Mats
Jag har provkört en V70 2.5T.
Den gick bra och var tyst och så.
Men automaten växlade lite ryckigt. Specillt när man använde Geartronic, när jag växlade ner så smällde den nästan i växeln.

Hur upplever ni dieslarna? Är dom brummiga?
Vet någon när en DSG låda kan hamna i en V70 D5?
av Joli
"Om Top Gear tyker att Mondeo är bättre så kan man väl tycka att V70 är just sågad !"

Det resonemanget begriper jag inte, men jag antar att du skämtar? :???:

Om en bil blir sågad, hyllad eller vad det nu kan vara avgörs väl endast av innehållet i artikeln, d.v.s hur bilens olika egenskaper bedöms och värderas, INTE av kommentarer om att det finns en annan bil som är bättre? Alla bilar som inte får lika bra kritik som Mondeon är m.a.o. "sågade", eller?
av haxpet
JK24T skrev:Om Top Gear tyker att Mondeo är bättre så kan man väl tycka att V70 är just sågad !
Top Gear har alltid hyllat Ford. Det måste vara något fel på grabbarna. Men så är det i alla fall.

Är det någon som har en länk till Top Gears review av nya V70?
av bilgalen
haxpet skrev:Top Gear har alltid hyllat Ford. Det måste vara något fel på grabbarna. Men så är det i alla fall.
Det är ju för att det finns Brittisk byggda Fordar. Top Gear hyllar ju allt som kommer från England. Precis som vi här i Sverige lite löjligt hyllar Volvo och Saab ibland.
av dali
Jag antar att det är nya Mondeo som Top Gear avser, då är det inte så konstigt. T o m svensk bilpress tycker att nya Mondeo är bra (den är ju trots allt syskon med nya V70). Tror det var Vi Bilägare som skrev att Mondeo blir en tuff utmaning för nya V70, den är lika stor/tyst/bekväm till ett avsevärt lägre pris

Jag har inte provkört vare sig nya V70 eller nya Mondeo, bara provsuttit och Volvon känns mer påkostad i inredningen. De som funderar på en V70 bör nog provköra nya Mondeo, det är ju i grunden samma bil, kanske är den så pass bra att det lägre priset avgör.

Kvaliteten på Ford sägs vara på uppgång, framtiden får utvisa om det även gäller nya Mondeo.
av bilgalen
Jag har provsuttit nya Mondeo och det var ingen kul upplevelse. Gillade inte alls den extrems plastiga "bling" inredningen. Tog man sen ghia paketet så hade de klätt in halva inredningen i billiga "träpaneler" av plast! Såg ut som nån slags bordell.
av perhall
dali skrev:Jag antar att det är nya Mondeo som Top Gear avser, då är det inte så konstigt. T o m svensk bilpress tycker att nya Mondeo är bra (den är ju trots allt syskon med nya V70). Tror det var Vi Bilägare som skrev att Mondeo blir en tuff utmaning för nya V70, den är lika stor/tyst/bekväm till ett avsevärt lägre pris

Jag har inte provkört vare sig nya V70 eller nya Mondeo, bara provsuttit och Volvon känns mer påkostad i inredningen. De som funderar på en V70 bör nog provköra nya Mondeo, det är ju i grunden samma bil, kanske är den så pass bra att det lägre priset avgör.

Kvaliteten på Ford sägs vara på uppgång, framtiden får utvisa om det även gäller nya Mondeo.
Kvaliteten på Ford har definitivt blivit bättre.

LIka tyst som Volvon lär den dock inte vara.

Det som gör att man köper en VOlvo är nog känsla, image och att det är mycket coolare att komma i en ny V70 än något som liknar en hyrbil....)
av bilgalen
perhall skrev:Det som gör att man köper en VOlvo är nog känsla, image och att det är mycket coolare att komma i en ny V70 än något som liknar en hyrbil....)
De gånger jag hyrt bil i jobbet så har det oftast varit Volvo V70 :lol:

Även coolhetsfaktorn på en V70 är väl så där kanske :D
av Steff 99
Det coolaste med V70 är väl att 95% av alla taxi är en V70...hyrbil med chafför :lol:

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

Siffran på Model Y stämmer inte m[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]