- fre 20 jul 2007, 23:31
caradioa skrev:Jag kanske borde tagga ned en smula som sagt. Man bör vara självkritiskt och skapa en egen uppfatnning om bilen. Min uppfattning är att AMS är en renodlad biltidning att kunna erbjuda omfattande tester som de flesta håller med om, men jag kanske är ute och cyklar. Hade Aftonbladet yttrat sig hade jag inte tagit artikeln lika allvarligt.Det är ointressant hur AMS har testat . Du måste själv bilda dig en uppfattning. Min S80 går mycket bra och jag har en med 3,2 liter och AWD. Naturligtvis finns det saker som jag tycker kunde vara bättre men det hittar jag på de övriga konkurrenterna också. Det viktiga är att du provkör olika bilmärken innan du bestämmer dig. Det är bara du själv som kan avgöra om V70 II är en bra bil. Sedan förstår jag inte när du skriver "T6 imponerar inte på mig" -har du provkört?
Frågan är hur AMS har testat båda generationerna. I andra deras tester får bilen bra kritik, men sämre när man kör båda generationerna mot varandra.
Själv anser jag att Volvo konstlat till det med sina motorer. 3.2 liters sugmotorn och T6 imponerar inte direkt på mig. Att man sen slopar att kunna erbjuda sina kunder V8-motorn är jag oförstående till. Det är väl trots allt beställningsvara och kan inte vara så förbannat svårt för Volvo att montera en V8 i bilen om kunden begär det? De har väl haft förseriebilar med V8an dessutom? Kommer V8an försvinna från S80N och ersättas med den nya T6an som fortfarande känns gammal?