Typfel är en sak, knepiga (att felsöka och åtgärda) något annat tänker jag.
Har det tex varit samma mängd krångel med buggig mjukvara i XC70 som i V90?
Moderator: Moderatorer
Variosboy skrev: ↑tor 18 maj 2023, 17:53 Vet inte hur det ser ut nu. Men det har pratats/skrivits en hel del om allehanda knepiga fel på bland annat V90, så jag kan tänka mig att en och annan hellre köper sista årsmodellen av en beprövad och ganska välfungerande modell hellre än att chansa på en nyare med risk för fler besök hos verkstaden.Sista årsmodellen är alltid bäst, gammal sanning.
MarcusJ skrev: ↑ons 17 maj 2023, 13:22 Någon mer än jag som tycker att priserna på XC70 2015-16 är mer än löjligt höga?Känner mig träffad, har själv en XC70 MY07 med 15K mil på mätaren...frugan hade en VW Tiguan MY14 som vi ville byta/sälja bort.
På någon månad har priserna hoppat upp från 180000 kr till 220000 kr för hyfsade exemplar från 2015, nog för att XC70 är fortsatt populära men alltså...
Pratade med en säljare på en aukt. återförsäljare förra veckan som själv inte fattar varför folk fortfarande är beredda att betala vad han tycker är rejäla överpriser. Visst är det så marknaden fungerar, men det är ju knappast samlarvärde än.
valln skrev:Högst troligt kommer Den sista riktiga volvo-mannen att anse att min V60CC T5 AWD 2020 är den sista riktiga Volvo...Hur är det med vägljud/buller? De V60CC jag testat har inte imponerat på den punkten.
Jag kör original utan trim med 250 Hk och kör alltid på eco-läget. När jag ger fullgas spänner haldexen åt bakaxeln och bakändan sätter sig som en trimmad 740 Turbo. På vintern blir det bredställ. Det går att nedgradera antisladdsystemet och köra rally, har bara testat en gång. Är för dålig på att köra.
Det känns som en 740-raggare har konfigurerat mjukvaran till min bil.
V60CC är bättre än XC70 på i princip alla punkter, men XC70 är billigare....
Det är väl inte så att den kö[…]