Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Steffe3 skrev:Mina Hakkapelitta 9 räckte två säsonger, känns lite sådär för vinterdäck (kan förstås ha förbättrats till 10). Då är jag definitivt ingen som sladdar runt och leker heller.
IceContact har jag däremot ingen erfarenhet av tyvärr.
Två säsonger, utan att veta hur många mil det innebär säger inte det så mkt :)
Har kört med mina 8 i 3 säsonger och då var de begagnade när jag köpte bilen. Håller 1 eller 2 säsonger till och då kör jag ca 2000 mil per år vilket kanske innebär 1000 mil eller så med vinterdäck.
av Malmstroem
Om det är varmt, och du kör fort på motorväg kan du slita ut ett par vinterdäck riktigt snabbt.

Jag känner en som lyckades få hyfsat nya vinterdäcken att ta slut på en resa...
Användarvisningsbild
av MartinS
Båda alternativen är riktigt bra däck! IC brukar generellt sätt va lite bättre på vår och höst och Nokian kanske lite vassare när det verkligen gäller. Men som sagt, båda är riktigt bra!
av Jonna82
Continental 7 dagar i veckan npkian bara skit.
Kundtjänst och kvalite skit minns hakka blue suv höll knappt 1,5 säsong sen va de slut o nokian tyckte det var normalt efter max 1500 mil
Användarvisningsbild
av svergie2
Jag provade nokian hakkapeliitta 9 men upplevde att dom var för mjuka i gummit för klimatet här på västkusten. Bilen blev nästan obehaglig att köra. Bytt till continental icecontact 3 och dom funkar bättre tycker jag. Det är sällan mer än ett par enstaka minusgrader här eller plusgrader, men antingen är det isgata eller bar asfalt annars hade jag kört dubbfritt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

EX60

Synd att den måste servas lika mycket som en[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]