Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Det är ju hela tanken med extrabatteriet. Motorn ska stanna, men det ska inte märkas på något som är elektriskt.
Precis, stannar bilens elektronik av så är något inte korrekt med batterierna eller laddningen.
Har man eftermonterade DSPer och slutsteg så måste de klara ev. spänningsdippar när S/S är aktivt annars så kan de stängas av men in detta fallet är det ju bilens egen elektronik så nått vajsing med batterierna/laddningen är det.
Med andra ord hade det absolut inget att göra med kopplingen av ljudet, utan bara att det hände just i samband med det. Hade hänt oavsett, hade kanske till och med hänt innan bara det att jag la märke till det efter att jag kopplat ljudet. Och trodde att det var på grund av det…
Bra att det löste sig, det är ju annars sjukt irriterande att den bryter som den gjort för dig.
Ibland så uppstår problem samtidigt som man gör något och tror att det har med varann att göra. I ditt fall så kanske det var en liiite högre strömförbrukning efter inkoppling som gjorde att det uppkom och du börja märka det men det hade uppkommit ändå tids nog.
Varningen på låg laddnivå kommer på startbatteriet och är osäker på hur den övervakar och varnar på stödbatteriet, kanske var på gränsen att den skulle börja varna.
Vad vart kostnaden på stödbatteriet?

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]