Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

virtq skrev:Brukar använda ett SIM-kort i min XC70 -16 för att lyssna på radio via TuneIn. Har märkt nu senaste månaden att bilen lyckas koppla upp sig mot 3G och spelar radio ett tag, för att sedan kopplas ner och återansluta. Sådär håller den på om och om igen.

Har även testat anslutningen i en dator och där är det stabil uppkoppling. Skillnaden är väl dock att bilen rör sig och därför kanske hamnar i zoner där 3G-täckningen har börjat monteras ned. Men det är bara en teori, någon annan som upplevt liknande?

Använder för övrigt Tele2 som operatör.
"Telia och Tele2 har kommit längst med avvecklingen av 3G-nätet. De startade i början av 2021."

Så ja, det kan vara en anledning.
Ja, det finns lösningar. Ingen av dem som ger liknande funktion är enkla och billiga.

Vill du kunna skicka en adress till GPS:en fungerar bara någonting som kommer från Volvo.

I viss utsträckning ett i-landsproblem. Det bidrar dock till att jag beställt ersättaren till min V40 med 3G-modem. Det är naturligtvis inte största orsaken, men det bidrar.

Jag använder VOC funktionen på mina bilar. Jag kan acceptera att det slutar att fungera efter fem år. Men jag tycker inte om det…
Min riktigt gamla volvo s80 t6/00 ska funka med 2G framöver.

Fick detta svar av comviq.

samtal ska fungerar som vanligt på 2G men surf är mycket långsammare på 2G Om man upplever avbrott i telefonens funktion så behöver man kika närmare på inställningarna i telefonen så att telefonen endast så att telefonen är inställning på endast 2G eller 4G ifall man har den funktionen på telefonen. När det gäller för mobiltelefoner som endast har stöd på 2G/3G så rekommenderar vi att man byter till en hårdvara med stöd för 4G. Sen kan man även testa at aktivera VoWIFI, förutsatt att telefonen stödjer den funktionen och att man har WIFI där man befinner sig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Malmstroem skrev: lör 19 feb 2022, 06:42 Ja, det finns lösningar. Ingen av dem som ger liknande funktion är enkla och billiga.

Vill du kunna skicka en adress till GPS:en fungerar bara någonting som kommer från Volvo.

I viss utsträckning ett i-landsproblem. Det bidrar dock till att jag beställt ersättaren till min V40 med 3G-modem. Det är naturligtvis inte största orsaken, men det bidrar.

Jag använder VOC funktionen på mina bilar. Jag kan acceptera att det slutar att fungera efter fem år. Men jag tycker inte om det…
Vad landar priset på? I-landsproblem är det verkligen men VOC-funktionerna för värmaren, GPS och låsning använder vi dagligen. Man har säkert igen det på andrahandsvärdet också.
Malmstroem skrev:Ja, det finns lösningar. Ingen av dem som ger liknande funktion är enkla och billiga.

Nu tänkte jag enbart på slå av på värmaren, det är det enda jag använder det till och jag kör med nyckeln konstant, har nog inte satt timern på 5år och appen är så värdelös iaf att jag aldrig använder den.
William85 skrev:
Malmstroem skrev: lör 19 feb 2022, 06:42 Ja, det finns lösningar. Ingen av dem som ger liknande funktion är enkla och billiga.

Vad landar priset på? I-landsproblem är det verkligen men VOC-funktionerna för värmaren, GPS och låsning använder vi dagligen. Man har säkert igen det på andrahandsvärdet också.
On call vil fungere selv om 2g og 3G nettet stenger. Det er bare internett i bilen som enten må byttes eller streames vis mobil. Har spurt Volvo Norge og dette er svaret.

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Angående 0W-20 olja mot 0W-30/40 olja. […]

När jag hämtade ut min bil 2022 sa s&aum[…]

Det är den bakre du ska mäta på. D[…]

Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]