Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag får alltid skriva på att jag accepterar kostnaden som verkstadsbesöket kostar.
Då är vi från båda sidor överens om det hela, aldrig några frågetecken.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Gabriel skrev:De tar ca 150 kr mer för arbetet att byta (motor) luftfilter jämfört med kupéfilter :-o
Själv skulle jag ta fyra ggr mer för arbetet att byta kupéfilter på dessa bilar jämfört med luftfilter.
Precis, tyvärr måsta man vara påläst som konsument för här skulle jag med känt mig lurad även om allt gått korrekt till
fjohan82 skrev:Jag får alltid skriva på att jag accepterar kostnaden som verkstadsbesöket kostar.
Då är vi från båda sidor överens om det hela, aldrig några frågetecken.
Precis, har enbart varit med om det hos Volvo ÅF och har de något mer de velat byta eller som behövts har de ringt under dagen med
Användarvisningsbild
av Steffe3
Aldrig behövt skriva på något, och urusla på att meddela innan vad det kommer kosta, om man inte frågar förstås. Så det varierar helt klart mellan verkstäderna tyvärr.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Steffe3 skrev:Aldrig behövt skriva på något, och urusla på att meddela innan vad det kommer kosta, om man inte frågar förstås. Så det varierar helt klart mellan verkstäderna tyvärr.
Man behöver väl inte signera men de är skyldiga att lämna en skriftlig prisuppgift, om arbetet överstiger 2000 kr. Men det är klart, vissa verkstäder vill väl att det ska vara lite luddigt typ

Punkt 3, 4 och 6 är lite extra intressanta är tycker jag
https://www.fordonsverkstader.se/wp-con ... mars16.pdf
av Orbeamartin
Tack för alla svar.
Droppen var att när bilen kom hem, sambon hämtade, så hade dom inte fixat listen på utsidan förardörren trots att "bilen är klar". Så imorgon får dom komma och hämta bilen och så skulle jag få lite avdrag på priset. Gissar jag får tillbaka 50 pix eller liknande. Nä den verkstaden blir det inte mer.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Orbeamartin skrev:Tack för alla svar.
Droppen var att när bilen kom hem, sambon hämtade, så hade dom inte fixat listen på utsidan förardörren trots att "bilen är klar". Så imorgon får dom komma och hämta bilen och så skulle jag få lite avdrag på priset. Gissar jag får tillbaka 50 pix eller liknande. Nä den verkstaden blir det inte mer.
Listen, nyss var det en vanlig service. Hur som stod den med på kostnadsförslaget? Även om det är ruttet prissatt så ser jag inte att de rent krasst gjort fel och för den servicen ni betalat har de absolut råd att rättfärdiga sin eventuella miss av en list.

Tror du får 10% på nästa service upp till 2900kr ;-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
Micce1980 skrev:
Steffe3 skrev:Aldrig behövt skriva på något, och urusla på att meddela innan vad det kommer kosta, om man inte frågar förstås. Så det varierar helt klart mellan verkstäderna tyvärr.
Man behöver väl inte signera men de är skyldiga att lämna en skriftlig prisuppgift, om arbetet överstiger 2000 kr. Men det är klart, vissa verkstäder vill väl att det ska vara lite luddigt typ

Punkt 3, 4 och 6 är lite extra intressanta är tycker jag
https://www.fordonsverkstader.se/wp-con ... mars16.pdf
Skobes Nyköping i det här fallet. Jobben brukar vara rätt gjorda dock, så jag kan ju inte klaga på den biten. Brukar dock lägga med det i undersökningen dom skickar ut efteråt, om jag inte har fått uppgifterna förstås.

Brukar skriva med i kommentaren att jag vill ha priset också, men det händer inte alltid ändå.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Steffe3, Ok, men de lär printa det på förfrågan men ja det ska ju inte behövas :-)
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Privatkunder är sedan länge betraktade som något katten släpat in.
Fokus ligger helt på företagsbilar, tjänstebilar och förmånsbilar. Privatkunder är besvärliga och tar tid från företags- och avtalskunderna som man tjänar mest pengar på utan klagomål.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Orbeamartin, Sprang över ett mail från i vintras där jag ej behövde betala för servicen senast då vi hade en överenskommelse men hade jag så skulle rengöring av vindruta framförkameran ha kostat mig 362,50 hos min ÅF medans du fick 706,56kr, galet är förnamnet :-/ Även där ligger spolarvätska med fast för 31kr, dock ska de ha 1812 för samma service inklusive luftfilter

Hur som, hur har allt löst sig?
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]