Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mladjo82
m2c skrev:Funkar kylarfläkten ?
Inga felkoder på bilen?
Inga felkoder alls.
Fläkten gick igår ..idag har jag inte hört den.
Jag startar bilen den går på tomgång...fläkten startar...går 1 minut stannar av i 10-20 sekunder ...startar igen går kanske 30 sekunder stannar ... osv osv...
Glömde lägga till att då AC är igång och jag kör bilen ... det känns som att den kyler mer än då den står på tomgång men då hör jag också ett lätt vinande ljud som följer gaspådraget ...
stänger jag av AC försvinner ljudet.
Liknande ljud fast bra mkt högre har jag hört på frugans bil, en Opel Astra ....
av m2c
Vad visade mätarna på manometerstället? Pumpade den alls, men för dåligt? Har varit med om kompressorer som pumpar, men pumpar för dåligt. Blir bättre men inte bra på höga varv. Blev bra efter byte av kompressor. Var en v70 av samma generation som du har. Men slår själva magnetkopplingen till när du aktiverar klimatanläggningen ?
av m2c
Jag kan förtydliga att när jag skriver att den pumpar dåligt så menar jag på lågtrycks-sidan. Den pumpar inte alls ned trycket på lågtrycket där det borde vara. Alltså cirka 0-10 grader motsvarande. (30-45 psi). Utan trycket ligger högre på lågtryckssidan på de jag sett som varit slut. (Antagligen reglerventilen),

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]