Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev: tor 18 feb 2021, 08:53 Om det var fullt till toppen med nya belägg ska vätskan räcka till även när beläggen är nedslitna. Om man däremot fyller på med slitna belägg och sen byter, då har det en tendens att rinna över när nya belägg monteras.
Det var mååånga år sedan jag upptäckte det, den hårda vägen...
Ska tänka på det när jag byter då. :)

Imorgon ska jag åka och titta om pedalen är nere i botten eller inte - och sedan på vägen köpa bromsvätska på volvo och fylla på. Sen blir det en tur på 20 mil för att se hur det funkar. :)
Kom ut idag och pedalen hade INTE åkt ner igen. :) Fyllde på med bromsvätska strax under maxlinjen - som sedan blev till linjen när jag kört någon mil. Men sedan höll den sig där när jag körde ca 10mil. Fortsättning följer om den kommer fortsätta göra det.. Ska fråga dom på servicen om dom kan titta lite på det också. :)
Nu idag söndag hade pedalen gått ner i botten igen. Detta efter att jag körde ca 10 mil i fredags. Den hade alltså inte gjort det i fredags när jag kom ut till bilen och då jag inte sett den på några dagar. Dvs gången innan när jag märkte att pedalen åt ner första gången efter köpet av bilen. Och där jag tog upp den med handen. Var samma idag - jag tog upp den med handen och då fungerade den igen som vanligt. Och nivån på bromsvätskan är på max-linjen som innan.

Låter det som man måste lufta kopplingen tro? Kan det vara bara det? Sträcket är som sagt helt oförändrat. Då kan det ju inte vara att den läcker då? Eller kan det komma in luft i systemet på något sätt?

Kul med massa fel direkt när man köper bilen. :) Larmet går hela tiden idag också - mer om det i en separat tråd.
av ChristerN
Har du kontaktat bilfirman än? Verkar vara ett solklart fall för reklamation.
ChristerN skrev: sön 21 feb 2021, 16:41 Har du kontaktat bilfirman än? Verkar vara ett solklart fall för reklamation.
Stor tack för ditt inlägg om att kontakta bilfirman. Har nu tid på verkstad för att kontrollera felet - och få det åtgärdat. :) En fjärils vingslag osv. :)

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]