Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag måste få berätta historien, som är alldeles sann, om min Biltematimer. Det var alltså medan Biltema fortfarande var en postorderfirma, på 70-talet. Det visades en bild i katalogen på den här timern som satt monterad på en betongvägg. Man hade sprayat "reklamsnö", någon sorts plastsmulor ?, på den som antydde att det var ett vintertillbehör till bilen. Priset minns jag inte med det var överkomligt och jag beställde en. Paket kom och jag öppnade det. Det första jag såg på timern var en tejplapp där det stog att den inte var godkänd för utomhusbruk!
"Allting går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt!" U. P. Olrog.
Jag har satt en sån här i en box utanför mitt garage och programmerat till olika långa körningar baserat på utomhustemperatur, ungefär som rekommenderats i tråden.

Vid under -10C kör den i tre timmar, under 0C kör den två timmar, under 10C kör den en timme. Över 10C kör den inte alls. Dessutom för den statistik över kWh och visar information om V, W, mA. Mycket smidigt. Sedan kan jag så klart starta manuellt vid behov via mobilen.

Jag har visserligen dieselvärmare men försöker undvika att använda den hemma när jag ändå har eluttag i garaget. Detta uttag klarar lätt att köra motorvärmare + 2000W Calix Waveline.
D6A6C095-A981-4A35-9CAE-A7A5FB05F8A2.jpeg
D6A6C095-A981-4A35-9CAE-A7A5FB05F8A2.jpeg (17.39 KiB) Visad 729 gånger
https://www.kjell.com/se/varumarken/ned ... ruk-p51539
Steffe3 skrev:Har en IKEA-timer (samma funktion) sitter i garaget och kabeln utdragen ur garaget. Inte korrekt, men det får gå den korta perioden jag faktiskt använder den.
Idag krävs jordfelsbrytare för uttag som sitter utomhus, eller placerade så att det kan antas att en kabel kan anslutas och dras ut. Exempelvis ett uttag precis innanför en källardörr eller liknande.
Det finns lösa jordfelsbrytare, om man inte har någon i anläggningen.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??