Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V7003
Ja, det tycker jag. Varför, undrar du? Jo, för att en motsvarande Merca eller Audi A6 kostar mer. Alltså i skatt och sen är service/reparationskostnader är inte heller plånboksvänliga för de vagnarna. Visst, en Seat Arona kostar bara en bråkdel av V70-an, men vad har du för bil då? För mig tog det ca ett halvår för att hitta en bil jag behöver och att hitta den i verkligheten för en vettig peng. Visst finns det andra märken i V70 storlek, typ Octavia Combi, C5 Break, förutom de ovannämnda Mercor och Audis osv, men för mina behov är min nuvarande V70 är den mest optimala bil. Mvh Laszlo
av Desmodue
Jag kör Volvo av flera orsaker, säker, bra säten, högutrustningsnivå osv. Vår är en V70 2016 Classic automat med Polestar och jag har kommit 150 mil på en tank på 70 liter.
Vi har en fantastisk service på Bilia i Limhamn som avgör mycket av bilvalet. Skatten är 1 416:- per år, de tre första åren var 0:-.
Jag vet inte vad jag annars skulle köra. Bilen har gått lite drygt 6 000 mil nu och vi funderar på att byta men till vad? En fantastisk bil med allt som classic innebar plus en hel del extra utrustning, det blir ett svårt beslut.
Användarvisningsbild
av apersson850
Varför funderar du på att byta?
Vi har två XC70, en 2012 och en 2016. 32500 resp. 14000 mil. Vi funderar inte på att byta. De fungerar lika bra som när de var nya.
av berrabus
apersson850 skrev:Varför funderar du på att byta?
Vi har två XC70, en 2012 och en 2016. 32500 resp. 14000 mil. Vi funderar inte på att byta. De fungerar lika bra som när de var nya.
Personligen tycker jag det är kul att byta bil så det görs bara för bytandets skull :-)

2019 bytte jag 3 ggr och senaste blev en XC70 sport. Nu har jag haft den i ett år så skulle vilja byta men har "tyvärr" inte hittat ngt annat jag hellre vill ha om jag slår ihop ekonomi, komfort, bekvämlighet, pålitlighet och att jag tycker den är rätt snygg.
Användarvisningsbild
av apersson850
På så sätt. Personligen tycker jag det är kul med en bil som fungerar som jag vill den ska göra. När jag hittat en biter jag mig fast i den så länge det går. Får se hur länge den här varar. Förra gången jag köpte ny bil gick den till skroten med en ägare, efter 18 år och 50000 mil.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]