Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
Ok, hans 4 punkter syns inte i tapatalk-appen...

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

av dannesk
laser2 skrev:Ok, hans 4 punkter syns inte i tapatalk-appen...
Vi andra ser allt så därav anledningen att man inte använder den överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
av apersson850
Att "rikta" nyckeln någonstans har förstås ingen betydelse alls. Det är ju radiokommunikation, inte ljus. Antennen är för liten för att ha någon nämnbar riktverkan.
Däremot kan något i omgivningen störa signalen. Men då brukar man bara ha problem om man parkerar på ett visst ställe. Ett ställe som fungerat tidigare kan ändras av nybyggda mobilmaster, dörröppnare eller annan elektrisk utrustning.

Jag har själv haft problem, men det berodde också på själva låset i förardörren.
av minuzed
Jag har beställt lite grejer och tänker renovera låskistorna på framdörrarna men jag är lite skeptisk till att dessa orsakar problemen jag har då dom öppnar och låser som dom ska. Jag tror fortfarande att det har med mottagningen eller styrboxen för centrallåset att göra då det är samma dåliga mottagning även om man trycker för att tända belysningen. Även där får man trycka många gånger innan något händer. Som det är just nu så är det riktigt illa och jag vågar snart knappt köra med bilen då jag är snart varken kan låsa bilen när jag lämnar den eller öppna den när jag kommer tillbaka. Till viss del går det ju att rädda med den mekaniska nyckeln men detta är ju ingen hållbar lösning. Det måste ju finnas någon mer än mig som haft dessa problem tycker jag.
av chirurgen
Jag hade liknade problem och då var det mottagaren i bilen som var kass så fick byta den. Enheten kostade ca 2000 men behövde inte programmerad av Volvo vara bara plug and play. Mottagaren sitter över baksätet under innertaket. Litte policy att komma åt men går utan att ta ner hela innertaket.
av minuzed
För att väcka liv i tråden så är det nu vinter igen och problemet har återkommit. Jag har ännu inte hittat någon lösning. Jag har även bytt mottagaren framför mätarhuset utan någon skillnad, fungerar fortfarande sporadiskt. Får inga felkoder när jag läser av bilen. Centrallåset fungerar normalt när man använder knapparna i förardörren, bilen låser dörrarna när man kör iväg (vilket jag har valt), så jag vill utesluta själva centrallåset. Det känns mer som att det är problem mellan mottagaren och CEM eller i CEM vid avkodning av datan som nyckeln sänder.

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]