Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Vad har ni för motor/låda? Vea?

Jag fick byta slavcylinder på min V40 MY16 då den drog tjuvluft, den nya hade en helt annan konstruktion sa mekanikern.
Mitt problem var att pedalen tog längre och längre ner hela tiden, till slut gick det knappt att koppa ur.
av pxl73
Glömt bort att skriva svar ser jag. Dom bytte nu slavcylindern och kopplingen vart bra. Vart bytt i Maj-21. Dom sa att allt annat såg bra ut.
Nu under juldagen så rasade hela kopplingen, gick inte att koppla ur växeln. Vart ett knapptryck på OnCall-knappen och bärgare till verkstaden. Under nästa vecka ska dom titta på bilen igen för tredje gången. Reklamationsjobb enligt Volvia.
av pxl73
Skulle hämtat bilen på Rejmes igår efter dom åter har bytt slavcylindern. När jag startat bilen och släppte upp kopplingen så fastnade åter kopplingspedalen och fick inte upp hela vägen. Vart ny lånebil och felsökning fortsätter. Dom ringde senare och sa att nu är även kopplingscylindern bytt.
Känns skrämmande att slav och kopplingscylinder inte funkar längre än ca 9månader...

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Ptja finns ju alltid riktig kylarrengöring an[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag tvivlar dock inte på att man har gjort […]