Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvillebäck
Vad batteriet visar obelastat är ointressant om du har problem vid belastning! Sätt åtminstone på ljus, stolsvärme, defroster, fläkt och varningsblinkers innan du mäter.
Har du ett riktigt mätinstrument så sätter du det på peak och kör på startmotorn. Dippar det under 10 volt skall batteriet KASTAS. inte laddas.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Även om regulatorn skulle vara felet, så om batteriet är från 2010 och inte utbytt (har för mig att jag har läst att det är stansat i någon av polerna), så är det antagligen dags att byta ut det oavsett. Speciellt dieslar äter batterier som godis om dom inte underhållsladdas ordentligt.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Bytt laddningsregulator nu i alla fall och ligger på stadiga 14,5v med de mesta förbrukare på så de problemet med laddningen verkar löst återstår väl bara o se hur mycket stryk batteriet fått
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det kommer nog fungera alldeles perfekt ända fram till en kylig morgon i vinter, när det passar som sämst i vardagsplanen att behöva byta det..
"Been there done that!" ;-)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]