- ons 06 jan 2021, 00:20
#1422031
Jag orkade aldrig att dra vidare med verkstaden, jag tänkte att är det rätt hjulinställning så slits väl förhoppningsvis inte däcken ojämnt.
Tänkte även att det kunde bero på däcken, men efter hjulbyte till vinterhjul så finns symptomen fortfarande kvar, dock mindre.
I slutet av december var jag dock inne på besiktningen och fick en 2:a på en styrled. Dock så har det gått nästan 1000 mil sedan reparationen i somras, så det kan man väl inte gå tillbaka och klaga på.
Så jag har kontaktat verkstaden om styrleden, och service( var det dags för igen). Och fick tillbaka att det går på 5500kr.
Förra servicen gick på 2900kr och då uppdaterade de min GPS så man kan lägga in kartorna själv. Så antingen är deten storservice, eller så tar de sjuka pengar att byta styrled och släcka en 2:a.
Vad ska jag göra? Min mekaniska förmåga är bra, så jag vet hur lätt man byter en styrled. Men sen kan det behövas en hjulinställning om man har lite otur.
Vad hade NI gjort?
Tänkte även att det kunde bero på däcken, men efter hjulbyte till vinterhjul så finns symptomen fortfarande kvar, dock mindre.
I slutet av december var jag dock inne på besiktningen och fick en 2:a på en styrled. Dock så har det gått nästan 1000 mil sedan reparationen i somras, så det kan man väl inte gå tillbaka och klaga på.
Så jag har kontaktat verkstaden om styrleden, och service( var det dags för igen). Och fick tillbaka att det går på 5500kr.

Förra servicen gick på 2900kr och då uppdaterade de min GPS så man kan lägga in kartorna själv. Så antingen är deten storservice, eller så tar de sjuka pengar att byta styrled och släcka en 2:a.
Vad ska jag göra? Min mekaniska förmåga är bra, så jag vet hur lätt man byter en styrled. Men sen kan det behövas en hjulinställning om man har lite otur.
Vad hade NI gjort?
Mä Völvon på bréé!!!
