- ons 29 jul 2020, 10:31
#1393351
Men jag fattar inte hur EGR kylaren skulle kunna påverka. Vissa serier av VEA-motorblocken har ju en förmåga att spricka i cylinderväggarna mella 2 och 3. Det känns ju mer som en trolig orsak att det är den dåliga gjutningen/svaga konstruktionen i cylinderväggen.
AndersTbab skrev: ↑mån 08 jun 2020, 21:04 Har fått sprickor i cylinderfoder på cyl 2 och 3. Troligtvis pga EGR kylningen inte fungerat som den ska.Skönt att det löst sig med motorbytet, även om det blev dyrt.
Tacksam för svar.
//Anders


Men jag fattar inte hur EGR kylaren skulle kunna påverka. Vissa serier av VEA-motorblocken har ju en förmåga att spricka i cylinderväggarna mella 2 och 3. Det känns ju mer som en trolig orsak att det är den dåliga gjutningen/svaga konstruktionen i cylinderväggen.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.