Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

"du kan ju vända på batteriet. Pluskabeln ser ut att räcka till..."
Ja, det hade ju varit smart :-)
Men jag köpte ett mindre batteri.
Jag läste också på en infosida att man ska helst inte gå upp i AH på ett batteri, för då bör man byta till en kraftigare generator. Det batteriet jag köpte nu var några få AH mer än originalbatteriet.
S6024t skrev:ser ju ut som om batt,vore felvänt redan
Dom bytte håll efter nån årsmodell, av oklar anledning. Vi som har tidigare har batteriet bakvänt, och blir för trångt med allt "göttigt" på pluskabeln för att vända det enkelt.
men du ser ju att minuskabel är sträckt,även pluskabeln, aldrig att det där är monterat så när bilen var ny.. TS har en -09,vilket jag åxxå har haft, då satt batt inte vänt så som på bilden,.Både plus/minus kablarna blir ju bättre längdmässigt sett, om TS vänder batt..
S6024t skrev: tis 28 apr 2020, 10:41 men du ser ju att minuskabel är sträckt,även pluskabeln, aldrig att det där är monterat så när bilen var ny.. TS har en -09,vilket jag åxxå har haft, då satt batt inte vänt så som på bilden,.Både plus/minus kablarna blir ju bättre längdmässigt sett, om TS vänder batt..
Så där ska batteriet sitta och har gjort så från fabrik. Den utdragna pluspolen är till för att komma åt plus utan att ta bort bakre locket, det blir ju heltokigt om man vänder på batteriet.

Tillägg: Dessutom, om man skulle vända på batteriet, skulle ju kablarna inte kunna gå fint och prydligt utefter sidorna fram till polerna utan behöva knölas ihop för att dom blir för långa.
Senast redigerad av 3 frippe64, redigerad totalt 0 gång.
"utdragna" pluspolen??,som det sitter enligt bilden så sitter pluspolen under det locket man har en låsflärp på.det främre locket sitter bara med "plast hakar". visste jag hur jag får upp en bild så kan jag gå ut o fota på en v70 som vi sen ny..
S6024t skrev: tis 28 apr 2020, 11:21 "utdragna" pluspolen??,som det sitter enligt bilden så sitter pluspolen under det locket man har en låsflärp på.det främre locket sitter bara med "plast hakar". visste jag hur jag får upp en bild så kan jag gå ut o fota på en v70 som vi sen ny..
Den utdragna pluspolen sitter under främre locket. Du ser väl på bilden var laddaren är ansluten? Om inte får du gå till Specsavers.

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]