Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
183 hk säger inte mig så mycket. Finns det ens ett motoralternativ med 183 hk?
4-cylindrig så är det en VEA som den i länken.

Angående EGR så var det nödvändigt på min bil att nolla adaptionen av ventilen för att kunna släcka felkoderna. Tror dock inte felet du beskriver i denna tråd har så mycket med EGR att göra.
av lunlei
Cotag skrev: tis 25 feb 2020, 14:06 183 hk säger inte mig så mycket. Finns det ens ett motoralternativ med 183 hk?
4-cylindrig så är det en VEA som den i länken.

Angående EGR så var det nödvändigt på min bil att nolla adaptionen av ventilen för att kunna släcka felkoderna. Tror dock inte felet du beskriver i denna tråd har så mycket med EGR att göra.
4-cylinder
Användarvisningsbild
av Cotag
Ja vad som går att läsa så löste nollning av pumpen problemet. Finns ju även en kort beskrivning i tråden: viewtopic.php?p=1343049#p1343049
Har du gjort kamremsbytet själv? Annars är det kanske läge att fråga verkstan som gjort det.
Användarvisningsbild
av apersson850
Micce1980 skrev:Antar att tanken sitter bra mycket värre till då?
Jag tänkte mest på att timdebiteringarna på "fina" verkstäder ligger runt tusenlappen. Eller inte så långt under, i alla fall. Går det sen åt några delar också så är du snart nått femsiffriga belopp.
Användarvisningsbild
av Cotag
lunlei skrev: fre 28 feb 2020, 17:08 Har nollat pumpen och nu går bilen bra
Lysande :party:
av OssianF
lunlei skrev:Har nollat pumpen och nu går bilen bra
Om problemet är löst, lägg till "** LÖST **" i rubriken (utan citattecken), så man vet detta.
Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skiljer […]

Laddbox från Easee tillsammans med deras las[…]

Laddar inte

Fungerar laddningslampan?? Det händer a[…]

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]