Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu var det ett tag sedan men problemet löste sig.

Resultatet blev att tömma tanken och efter det så har bilen startat och gått som den ska.

Jag ”orkade” inte lyfta ner tanken så jag klrde bilen tills det var näst intill tomt i tanken och tog då in den i garaget och öppnade dräneringsskruven under dieselfiltret när bilen gick. Det forsade diesel tills bilen tillslut stannade. Körde på starten några ggr tills det inte kom mer diesel och skruvade ut och bytte dieselfilter. Tankade i ca 15 liter och körde tills det var slut igen och upprepade samma procedur bara för att vara säker.

Tackar för alla tankar och ideér ovan.

Trevlig helg.
Min började på samma sätt. Jag hade inga felkoder under lång tid tills bilen knappt blev körbar. I mitt fall var det ECU’n som var defekt. Mitt råd är att söka vidare efter intermittenta felkoder i historiken.
Hej.

Den har nu gått ett antal 100 mil sedan problem blev avhjälpt utan en tendens samt att iCarsoft inte visar några felkoder. Så jag har lagt detta problem åt sidan. Jag blir tokig om jag ska försöka hitta ett fel som ”förmodligen” inte finns. Lätt att man lagar sönder saker då.

Tråkigt för dig dock och ditt problem. Lät dyrt.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]