Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

halvgute57 skrev:Byt tempgivaren på DPF,kan du se vad givaren visar för temp?
Orimliga värden=byt..
Ja jag får kolla imorgon då så får vi se. Tack Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av dkps
Köpte för 4 dagar en exakt likadan bilrackare som beter sig likadant. Beställde en felkodsläsare idag.
Hoppas vi hittar en lösning. På min bil hade partikelfiltret bytts vid 14k mil. Ska man väl under normala omständigheter inte behöva på en 2.4.
dkps skrev:Köpte för 4 dagar en exakt likadan bilrackare som beter sig likadant. Beställde en felkodsläsare idag.
Hoppas vi hittar en lösning. På min bil hade partikelfiltret bytts vid 14k mil. Ska man väl under normala omständigheter inte behöva på en 2.4.
Visade sig vara en givare som ska beställas imorgon. Går på en 1500 med arbete som det verkar.
Skulle kört regenerering på partikelfiltret idag men det visade sig att det inte behövdes alls, den var helt ok.

IMG_0205.JPG
IMG_0205.JPG (145.63 KiB) Visad 767 gånger
Verkar vara den felkoden på bilden. Som han på verkstaden visade så var det givaren närmast motorn som felade. På själva partikelfiltret eller avgasröret. Men ska iväg här imorgon och är borta till på måndag så jag vet inte riktigt vad den heter eller så än. Ska ringa och be dom ta hem den imorgon iallafall.

av dkps
Läste ur mina felkoder och hade samma. Men det verkar ju sitta 2 eller 3 givare som mäter avgastemp. Läsaren pekar inte exakt på vilken och vart den är placerad. Så ta gärna ett artikelnummer och fråga vart den rackaren är placerad. :) verkar som dom passar lite varsom men är noga vart dom placeras. Tyvärr inte så idiotsäkert som jag skulle behöva att det var.
av Cippas
dkps skrev:Läste ur mina felkoder och hade samma. Men det verkar ju sitta 2 eller 3 givare som mäter avgastemp. Läsaren pekar inte exakt på vilken och vart den är placerad. Så ta gärna ett artikelnummer och fråga vart den rackaren är placerad. :) verkar som dom passar lite varsom men är noga vart dom placeras. Tyvärr inte så idiotsäkert som jag skulle behöva att det var.
Ja det verkar som om en visar fel så blir värdet ”orimligt” på dom andra givarna. Har dock inte hunnit beställa hem min än då jag varit iväg så får vänta till måndag

Nu är min givare bytt äntligen! Det var första givaren på partikelfiltret som man ser från motorrummet. Fick inte reda på nåt artikelnummer. Bilen funkar som den ska nu iallafall

av dkps
Ser du den från motorrummet så är det säkert den på katalysatorn. Var även den på min bil men bytte tyvärr den på partikelfiltret först. Men nu är ju den ny i alla fall :)

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]